/
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

ایدرو : فرانسه در بازیابی و استحصال گازهای خروجی در پارس جنوبی مشارکت دارد

تفاهم نامه همکاری مشترک برای بازیابی و استحصال گازهای خروجی از مشعل فازهای17-18 و 14 پارس جنوبی بین شرکت های آنروپوز فرانسه، شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران و سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) به امضا رسید .
کد خبر : ۳۷۴۶

نبض نفت-به گزارش روز چهارشنبه از ایدرو، با توجه به اولویت بهره گیری از شرکت هایی با توان تامین مالی و دارا بودن دانش روز در زمینه طراحی پالایشگاه های نفتی و گازی، از مدت ها پیش مذاکرات با شرکت فرانسوی آنتروپوز (Entrepose) انجام و پس از بررسی های فنی و مدیریتی در شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران (IPMI ) و ایدرو پیشنهاد فنی تهیه و نهایی شد.

برپایه این گزارش، سالیانه افزون بر 150 میلیارد متر مکعب گاز در جهان با عنوان فلرینگ (یا سوزاندن گازها توسط مشعل) به مواد آلاینده تبدیل می‌شود که طبق آمارهای بانک جهانی این رقم معادل یک سوم مصرف گاز کل اروپا است.

بررسی ها نشان می دهد از کل حجم گازهای آلاینده، 75 درصد آن متعلق به 10 کشور است که ایران با سوزاندن سالیانه 16 میلیارد متر مکعب در رتبه سوم قرار دارد.

استفاده از گاز بازیافت شده به عنوان سوخت در شبکه‌ی سوخت همان پالایشگاه، برگرداندن گاز بازیافت شده به چرخه‌ی پالایش گاز در پالایشگاه، تزریق به خطوط سراسری گاز پس از شیرین‌سازی، تولید انرژی الکتریکی، فرآوری و تبدیل گاز به مایع و فرآوری گاز و تبدیل به خوراک پتروشیمی‌ها از مهمترین موارد استفاده‌ و کاربرد گازهای خروجی استحصال شده از مشعل ها است .

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

منبع: خبرگزاری ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر