/
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
رئیس‌جمهوری:

توسعه گازرسانی به روستاها به معنای اهمیت به محیط زیست است

رئیس‌جمهوری گفت: توسعه گازرسانی به روستاها از ۱۴ هزار به ۳۳ هزار روستا اهمیت به محیط زیست و تلاش برای استفاده مردم از سوخت پاک است.
کد خبر : ۳۸۹۱۶
به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (دوشنبه، چهارم مردادماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی محیط زیستی و مناطق آزاد اقتصادی، با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم بحق دولت سلامت و محیط زیست بوده است، گفت: هرکس منصفانه امروز را با هشت سال پیش مقایسه کند می‌تواند ببیند که چه شرایطی ایجاد شده است، توسعه مترو و ریل، رساندن استاندارد سوخت موتورها و گازوئیل به یورو ۴ و ۵، قطع تولید بنزین پتروشیمی و گازسوز کردن اتوبوس‌ها و حتی برقی کردن آنها که به‌تازگی روند آن آغاز شده و سرانجام همه این تلاش‌ها برای حفظ محیط زیست است.

وی افزود: شاهد هستیم که نیروگاه‌های زیادی که در گذشته انرژی آنها با مازوت و گازوئیل تأمین می‌شد امروز بخش بزرگی از آن با گاز تأمین می‌شود.

رئیس جمهوری تصریح کرد: توسعه گازرسانی به روستاها از ۱۴ هزار به ۳۳ هزار روستا یعنی اهمیت دادن به محیط زیست و اینکه بوته‌ها حفظ شود و مردم در سلامت باشند و برای گرم کردن خود در زمستان، پخت و پز و دیگر مصارف از سوختی استفاده کنند که مشکلات محیط زیستی کمتری دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر