/
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

23 مانور در طول سال گذشته از سوی شرکت گاز خراسان جنوبی اجرا شده است

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی، از برگزاری 23 مانور طی سال گذشته در ستاد و نواحی شرکت گاز استان خبر داد.
کد خبر : ۳۸۹۰۳
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمود هاشمی در تشریح این خبر، گفت: طی سال گذشته و به منظور اجرای الزامات پدافند غیرعامل، کاهش آسیب پذیری در برابر تهدیدها و بحران‌ها، شناسایی نقاط ضعف و قوت و هماهنگي بين واحدها در زمان وقوع حادثه، 23 مانور با سناریوهای مختلف در ستاد و نواحی شرکت گاز استان خراسان جنوبی برگزار شد.

وی افزود: مانور خود حفاظتی، برخورد بیل میکانیکی و مهار حادثه ، بحران افت فشار گاز، مارگزیدگی، قطع برق، مقابله با اقدامات خرابکارنه، نشت ماده ادورانت از جمله موارد مانورهای برگزار شده در سطح استان بود.

هاشمی ادامه داد: با توجه به اینکه با تلاش و همت کارکنان شرکت گاز استان، تا چند ماه آینده پروژه های گازرسانی به روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان به پایان خواهد رسید، مسئله صیانت و نگهداری از شبکه های گازرسانی و همچنین خدمت رسانی با کیفیت  به مردم باید در صدر اولویت‌ها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: با برنامه ریزی صحیح، تعیین اولویت‌ها، پیش بینی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در شرایط کاری مختلف باید آمادگی کامل در برابر خطرات احتمالی فراهم شده و با انجام مانورهای مستمر، هدف دار و کاربردی می بایست ضمن حفظ و تقویت آمادگی ها، نسبت به تقویت نقاط قوت و به حداقل رساندن نقاط قابل بهبود اقدام شود.

هاشمی در پایان، تاکید کرد: با برگزاری هرچه بیشتر و دقیق تر مانورها و افزایش آمادگی می توان در شرایط بحرانی و در مواردی از جمله سیل، زلزله، اقدامات سایبری و ... بهترین وجه ممکن عمل کرد و میزان خسارت وارده جانی و مالی احتمالی را به حداقل ممکن رساند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر