/
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

صنعت انرژی تجدیدپذیر هند ۱۵۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ سرمایه جذب می‌کند

مدیرعامل نمایندگی بانک آمریکا در هند، اعلام کرد که صنعت انرژی تجدیدپذیر این کشور می تواند تا سال ۲۰۳۰ بالغ بر ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری سهام جذب کند.
کد خبر : ۳۹۰۵۹
به گزارش نبض نفت به نقل از راشاتودی، گائوراو سینگهال، مدیرعامل نمایندگی بانک آمریکا در هند، اعلام کرد که صنعت انرژی تجدیدپذیر این کشور می تواند تا سال 2030 بالغ بر 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری سهام جذب کند.

بلومبرگ در گزارشی که به اقدام گروه سافت بانک ژاپن SoftBank Group برای فروش شرکت زیرمجموعه خود در حوزه انرژی تجدیدپذیر به شرکت انرژی سبز آدانی هند Adani Green Energy  به ارزش 3.5 میلیارد دلار اشاره کرد، به نقل از سینگهال گفت که این توافقات همواره شامل "بازیگران" بخش انرژی هند می شود.

آدانی هند اعلام کرده است که این توافق کمک می کند تا زودتر از موعد به هدف سبد انرژی تجدیدپذیر 25 گیگاوات خود برسد.

به گفته بلومبرگ و سینگهال، نکته جالب در مورد این قرارداد این بود که شرکت آدانی در مرحله پایانی به گروه خریداران احتمالی 80 درصدیسهام سافت بانک در شرکت سافت بانک انرژی SB Energy پیوست.

سینگهال در ادامه گفت: با این حال، برتری این شرکت این بود که هندی است و دارایی های آن نزدیک به دارایی های شرکت سافت بانک انرژی بود.

با این حال، دلیل دیگری وجود دارد که سرمایه گذاران آینده در بخش انرژی تجدیدپذیر می خواهند با شرکت های محلی هند همکاری کنند.

سینگهال گفت: برخی از مسائلی که مربوط به برخورد با دولت فدرال (هند) می شود را فقط شرکای هندی می توانند حل کنند. سرمایه گذاران خارجی نمی توانند آن ارتباط را به تنهایی برقرار کنند.

بر اساس این گزارش، ظرفیت بخش انرژی تجدیدپذیر هند در دهه گذشته بسیار افزایش یافته است و از کمتر از 20 گیگاوات در مزارع خورشیدی به بیش از 96 گیگاوات انرژی خورشیدی، بادی، زیست توده و نیروگاه های آبی کوچک رسیده است.

با احتساب نیروگاه های برق آبی، ظرفیت بخش تجدیدپذیر این کشور 142 گیگاوات یا 37 درصد از کل ظرفیت تولید برق هند می شود.

در عین حال، هند 9 درصد از تقاضای برق بازارهای نوظهور و تا 20 درصد از تقاضای مورد انتظار را به خود اختصاص داده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر