/
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

حل مسائل حوزه نیرو در قالب مدل نوین حکمرانی/ تبدیل ایران به قطب انرژی منطقه در دستور کار دولت سیزدهم

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در وزارت نیرو گفت: چالش‌های پیش رو در حوزه وزارت نیرو به طور کامل شناسایی شده و در قالب مدل نوین حکمرانی با اتکا برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تبیین شده در این حوزه به سوی تغییر وضع موجود حرکت می‌کنیم.
کد خبر : ۳۹۴۴۰
به گزارش نبض نفت؛ علی اکبر محرابیان، وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در وزارت نیرو ضمن اشاره به شرایط موجود کشور در حوزه آب و برق گفت: آب و برق به عنوان الفبای توسعه در کشور شناخته می‌شوند و حرکت صنعت این 2 حوزه به عنوان زیرساخت جهش کشور از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در وزارت نیرو، با تاکید بر حل اساسی چالش‌ها در حوزه تامین پایدار آب و برق تاکید کرد: قوانین بالادستی حوزه انرژی به خصوص در بخش آب برق از جمله سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف ابلاغی رهبر انقلاب و برنامه ششم توسعه باید به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته و مسئله ناترازی تولید و مصرف در 2 بخش آب و برق مرتفع شود.

*برنامه حل مسائل حوزه نیرو در دستور کار قرار می‌گیرد

وی با اشاره این مسئله که تغییر وضع موجود و ایجاد ساختار اقتصادی قدرتمند مستلزم توجه به زیرساخت‌ها است، افزود: چالش‌های پیش رو در حوزه وزارت نیرو به طور کامل شناسایی شده و در قالب مدل نوین حکمرانی با اتکا برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تبیین شده در این حوزه به سوی تغییر وضع موجود حرکت می‌کنیم.

محرابیان با اشاره به اهمیت وجود برنامه به منظور حل مسائل در بخش نیرو گفت: با توجه به شرایط موجود، برنامه‌های حل مسائل این بخش در 3 قالب زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تهیه شده که می‌تواند مبنای برنامه هفتم توسعه نیز قرار گیرد.

*تبدیل ایران به قطب انرژی منطقه در دستور کار دولت سیزدهم

وزیر اسبق وزارت صنعت معدن و تجارت، با اشاره به لزوم تحقق اهداف سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه اصلاح الگوی مصرف و همچنین برنامه ششم توسعه گفت: محورهایی نظیر، افزایش ظرفیت نصب شده نیروگاهی با اولویت ارتقای راندمان واحدهای حرارتی و رعایت متنوع‌سازی سبد انرژی با محوریت برق هسته‌ای و صنایع تجدیدپذیر و تغییر در نظام تعرفه‌گذاری حامل‌های انرژی با محوریت عادلانه کردن توزیع یارانه به همراه بازتوانی  اقتصاد صنعت آب و برق از جمله محورهای برنامه عبور از شرایط موجود است.

محرابیان ضمن اشاره به ظرفیت قابل توجه کشور به منظور تبدیل به قطب انرژی مطقه گفت: به طور قطع، ارتقا سطوح فعالیت دیپلماسی انرژی با در نظر گرفتن تبدیل ایران به قطب انرژی منطقه و اتصال شبکه برق به کشورهای همسایه در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در وزارت نیرو در پایان ضمن پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه برنامه‌های حوزه آب عنوان کرد: در برنامه تهیه شده به منظور مدیریت منابع آب کشور، ایجاد نظام حکمرانی موثر آب با محوریت آب‌های زیرزمینی به همراه مجموعه اقدامات سازوکاری و ساخت و سازی و همچنین تطبیق با شرایط اقلیمی حدی به منظور مدیریت صحیح سیلاب و خشکسالی به عنوان 2 روی یک سکه توجه شده است.


برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر