/
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
استاندار کرمانشاه:

نیروی لازم برای طرح‌های نفت و پتروشیمی کرمانشاه از استان تامین می‌شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه احداث مرکز تخصصی مهارت‌آموزی برای واحدهای نفت، گاز و پتروشیمی استان کرمانشاه گفت: ارزش سرمایه‌گذاری طرح‌های توسعه نفت، گاز و پتروشیمی در کرمانشاه ۷۳ هزار میلیارد تومان است و باید نیروی لازم برای این طرح‌ها را از استان تامین کنیم.
کد خبر : ۳۹۴۸۶
نبض نفت - «هوشنگ بازوند» روز شنبه در جلسه امضای تفاهم نامه احداث مرکز تخصصی مهارت‌آموزی برای واحدهای نفت، گاز و پتروشیمی استان کرمانشاه در سالن تدبیر استانداری افزود: تفاهم‌نامه احداث این مرکز مهارت‌آموزی پیرو سند طرح‌های توسعه نفت، گاز و پتروشیمی در استان کرمانشاه منعقد شده‌ است.

به گفته‌ او، پیگیری و امضای این تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین وزارت نفت، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و استانداری کرمانشاه پیش بینی شده است اما وزارت نفت فقط متعهد شده که ۴۷ میلیارد تومان اعتبار تنها برای مهارت‌آموزی اختصاص دهد.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: سند طرح‌های توسعه نفت، گاز و پتروشیمی استان کرمانشاه شامل ۱۳ پروژه است که ساخت ۲ پروژه آن از جمله پتروشیمی اسلام‌آباد غرب در حال فعالیت هستند و سایر پروژه‌ها نیز در دست پیگیری قرار دارند.

بازوند عنوان کرد: تمام منابع زیرزمینی که برای این طرح‌های توسعه‌ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت، همگی در جغرافیای استان کرمانشاه قرار دارند و ارتباطی به سایر استان‌های همسایه ندارد.

ارزش سرمایه گذاری حوزه نفت استان ۷۳هزار میلیارد تومان است

مدیریت ارشد استان کرمانشاه اظهار کرد: برای تهیه این سند متخصصان وزارت نفت بیش‌ از یک‌ و نیم سال تلاش و مطالعه کرده‌اند.

بازوند با اشاره به اهمیت این طرح‌های توسعه‌ای گفت: ارزش سرمایه‌گذاری این طرح‌ها حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان است و نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت و نیروهای مورد نیاز این طرح‌ها را از سایر استان‌ها تأمین کنیم بلکه چنانچه در خود سند هم پیش‌بینی‌شده است، باید مرکز تخصصی مهارت‌آموزی برای تأمین نیروهای انسانی مورد نیاز این طرح‌ها احداث شود.

به گفته‌ بازوند، وزارت نفت تنها تعهد کرده که در زمینه آموزش نیروی انسانی کمک کند و زیر بار کمک برای تامین مکان و تهیه ابزار و تجهیزات مورد نیاز نرفته‌است، بنابراین لازم است از خود استان و کمک‌های فنی و اعتباری کرمانشاه مبالغی در این زمینه تخصیص پیدا کند.

در پایان این جلسه «تفاهم‌نامه احداث مرکز تخصصی مهارت‌آموزی برای واحدهای نفت، گاز و پتروشیمی استان کرمانشاه» توسط هوشنگ بازوند و «علی اوسط هاشمی»، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای امضا و بین استانداری کرمانشاه و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مبادله شد.

«سند طرح های توسعه نفت، گاز و پتروشیمی در استان کرمانشاه» به تصویب وزارت نفت و شورای برنامه‌ریزی استان رسیده و بر اساس آن میادین نفتی و گازی و صنایع مربوط به آنها در کرمانشاه با احداث ۱۳ پروژه رونق خواهد گرفت.

در این سند بر استفاده از نیروهای بومی در پروژه‌ها تاکید شده است.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر