/
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

امیدواری ارکان ثالثی‌ها به وزیر جدید نفت

صحبت‌های مهندس جواد اوجی در مجلس شورای اسلامی امیدواری زیادی را در بین نیروهای ارکان ثالث و ایثارگر وزارت نفت به وجود آورده است.
کد خبر : ۳۹۶۰۷
سیدمسعود حسینی سردبیر پایگاه خبری نبض نفت

به گزارش نبض نفت مهندس جواد اوجی در روز دفاع از خود در مجلس شورای اسلامی یکی از برنامه‌های خود در وزارت نفت را ساماندهی ایثارگران و نیروهای ارکان ثالث ذکر کرده است. این گفته وزیر نفت بارقه‌های امید را در بین نیروهای ارکان ثالث و ایثارگران به وجود آورده تا مشکلات آنها حداقل در این دولت حل شود.

به نظر می‌رسد که این برای اولین بار است که وزیر نفت در خصوص نیروهای ارکان ثالث پیش قدم شده و قصد دارد مشکلات این گروه از کارکنان صنعت نفت را حل کند. در حالی که بخش اعظمی از نیروهای شاغل در صنعت نفت کشور نیروهای ارکان ثالث هستند توجه به مشکلات آنها و برطرف کردن خواسته‌های این قشر می‌تواند تبعات بسیار مثبتی به دنبال داشته باشد.

در چند سال گذشته علی‌رغم پیگیری‌های زیاد نیروهای ارکان ثالث، این قشر زحمتکش نتوانستند در دوره وزارت زنگنه به آمال و آرزوهای خود دست پیدا کنند. نگاهی عمیق و علمی به خواسته‌های این قشر نشان می‌دهد آنها دنبال حقوق‌های نجومی و مزایای خارج از توان وزارت نفت نیستند. آنها فقط و فقط حقوق اولیه خود را می‌خواهند. جلوگیری از تبعیض، رفع مشکلات بیمه‌ای به ویژه بیمه تکمیلی و به دست آوردن حداقل ضمانت شغلی از مهمترین خواسته‌های آنهاست که با حذف پیمانکاران تامین نیرو حل می‌شود. به عبارتی ساده‌تر حذف پیمانکاران تامین نیرو عامل بسیاری از رانت‌ها و مشکلات موجود در صنعت نفت کشور تلقی می‌شود که این کار در بسیاری از دستگاههای دولتی در زمان دکتر محمود احمدی‌نژاد صورت گرفت و برکات زیادی به دنبال داشت. شهامت رئیس‌جمهور دولت نهم و دهم در این خصوص ستودنی بود و در وزارت نفت هم لازم است یک نفر این شهامت را داشته باشد و با حذف پیمانکاران تامین نیرو جلو بسیاری از سوء استفاده‌ها و رانت‌ها را بگیرد.

اما اینکه وزیر نفت جدید چه خوابی برای نیروهای ارکان ثالث دیده و برای اینکه دل آنها را به دست بیاورد چه برنامه‌ای در سر دارد موضوع مهمی است که باید منتظر گذر زمان بود.

پایگاه خبری نبض نفت به عنوان حامی رسانه‌ای نیروهای ارکان ثالث در کشور در طی چند سال اندکی که از زمان تولدش گذشته همواره سعی کرده مشکلات و دغدغه‌های این قشر را منعکس کند تا بتواند گام کوچکی در زمینه رسالت حرفه‌ای خود بردارد. لازم است وزیر جدید محترم نفت نیروهای ارکان ثالث را دریابد و مشکلات آنها را جدی بگیرد چرا که بخش مهمی از نیروی انسانی موجود در صنعت نفت را تشکیل می‌دهند و رضایت این قشر عظیم که عموما در بخش‌های فنی و اجرایی مشغول به کار هستند در عین اینکه به چرخیدن بهتر چرخ صنعت نفت کمک می‌کند می‌تواند رضایت عمومی از وزارت نفت را هم افزایش دهد.

همچنین ایجاد امید و انگیزه در این قشر بدون شک آثار و تبعات بسیار خوبی برای اقتصاد کشور به دنبال خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر