/
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

محسن خجسته‌مهر گزینه اصلی شرکت ملی نفت ایران

شنیده‌ها حاکی از این است که محسن خجسته‌مهر به عنوان جایگزین مسعود کرباسیان در شرکت ملی نفت ایران به زودی سکان مدیریت را در مهمترین شرکت تابعه وزارت نفت به دست می‌گیرد.
کد خبر : ۳۹۶۰۹
به گزارش نبض نفت در چند روز اخیر گمانه‌زنی‌های متعددی در خصوص مدیران آینده شرکت‌های تابعه وزارت نفت در فضای رسانه‌ای کشور شکل گرفته و بر اساس خبرهای رسیده تقریبا حضور محسن خجسته‌مهر در شرکت ملی نفت ایران قطعی شده است.

محسن خجسته‌مهر یکی از مدیران خوشنام وزارت نفت است که در دوران وزارت زنگنه جای خودش را به منصور معظمی داد.

محسن خجسته‌مهر در گفتگو با نود اقتصادی مهم‌ترین بحران پنج سال آینده صنعت نفت را کسری و کمبود نیروی انسانی عنوان کرده است. وی در این خصوص معتقد است: عمده مدیران صنعت نفت بازنشسته خواهند شد و برای پرورش مدیران جوان و کارشناسان خبره کار نشده است. در صنعت نفت نیروی مازاد نداریم بلکه با کسری نیروی انسانی با ماهیت کارشناسی و مهارتی و متخصص مواجه هستیم.

خجسته‌مهر در ادامه افزود: وظیفه شرکت ملی نفت، صادرات خدمات فنی و مهندسی و اخذ پروژه‌های بالادستی در خارج از مرزها است و وظیفه وزارت نفت استقرار حکمرانی انرژی برای احراز تعادل و تنظیم منافع دولت و بخش خصوصی به ویژه هدایت تجهیزات ساخت داخل به سمت صادرات است و باید اقتصاد نفت را احیا نماییم.

خجسته‌مهر اعتقادی به ژنرال‌ها در صنعت نفت کشور ندارد. در سال ۹۲ پیش بینی کرده بودیم که مدیریت ژنرالی موفقیت آمیز نخواهد بود.امروز اگر مدیران وزارت نفت ژست می‌گیرند در واقع میراث خوار اقدامات جهادی گروهبان‌های نفتی هستند.

به نظر می‌رسد که صنعت نفت کشور هوای تازه‌ای را تنفس خواهد کرد فضایی که در آن افراد خوشنامی چون محسن خجسته‌مهر خدمت خواهند کرد.

رویکرد مهندس جواد اوجی و انتخاب‌های اولیه وی نشان می‌دهد باید منتظر روزهای خوب در صنعت نفت کشور باشیم. توجه به نیروی انسانی یکی از گلایه‌های اصلی بدنه این وزارتخانه در هشت سال گذشته بود. این نارضایتی تا حدی بود که در چند ماه آخر وزارت زنگنه هر روز شاهد تجمع و اعتراض در یکی از مجموعه‌های وزارت نفت بودیم.

پایگاه خبری نبض نفت امیدوار است این تغییر و تحولات در نهایت به نفع مردم و این آب و خاک منجر شود تا شاهد شکل‌گیری امید و انگیزه در بین جوانان این مرز و بوم باشیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر