/
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کاتالیست ایرانی

صادرات کاتالیست ایرانی به کشورهای همسایه در سایه تحریم‌

یک شرکت ایرانی با تکیه بر دانش بومی و تلاش محققان داخلی عملکرد موفقی در تولید کاتالیست‌های شیمیایی داشته که افزون بر صادرات محصولات به کشورهای همسایه به‌دنبال گسترش بازار صادراتی خود به دیگر کشورهاست.
کد خبر : ۴۰۷۸۴

نبض نفت-شرکت «اسمارت کاتالیست»، یکی از تولیدکنندگان ایرانی کاتالیست‌های شیمیایی، به‌تازگی ۲۰ میلیون تن کاتالیست اسیدسولفوریک را روانه بازارهای کرد، این سومین محموله‌ای است که این شرکت به عراق صادر کرده و برنامه‌ریزی برای ادامه صادرات نیز در حال انجام است.

اسمارت کاتالیست پیش از این به افغانستان هم کالا صادر کرده و در حال مذاکره برای صادرات محصولات خود به کشورهای کنیا، امارات و پاکستان است.

این شرکت ایرانی با تکیه بر دانش بومی و تلاش محققان داخلی برای نخستین بار موفق به تولید صنعتی کاتالیست دهیدروژناسیون اتیل بنزن به استایرن و کاتالیست سنتز آمونیاک نیز شده است که کاتالیست دهیدروژناسیون اتیل بنزن به استایرن در پتروشیمی پارس و پتروشیمی تبریز و کاتالیست سنتز آمونیاک در پتروشیمی‌های اوره و آمونیاک مصرف می‌شود.

پتروشیمی‌های اوره و آمونیاک مصرف‌کننده کاتالیست سنتز آمونیاک شامل پتروشیمی‌های رازی، پردیس، خراسان، هنگام، لردگان، کرمانشاه و مسجدسلیمان هستند که اکنون پنج طرح پتروشیمی آمونیاک جدید نیز در حال ساخت است.

                                                                                                           منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر