/
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
عرضه نفت

انتظار افزایش عرضه نفت تقاضا را کاهش داد

افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در اروپا نگرانی‌های تقاضای سوخت را افزایش داده و ایالات متحده در حال بررسی آزادسازی ذخایر نفت‌ خام و افزایش عرضه برای جلوگیری از افزایش قیمت بنزین است.
کد خبر : ۴۱۱۵۷
به گزارش نبض نفت به نقل از اینوستینگ، قیمت نفت صبح سه‌شنبه در آسیا افزایش یافت و معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۲:۴۸ بامداد به وقت گرینویچ با ۰.۹۶ درصد افزایش به ۸۲.۸۸ دلار  و معاملات آتی WTI با ۰.۸۳ درصد افزایش به ۸۰.۴۱ دلار رسید.

اروپا با موج چهارم موارد ابتلا به کووید ۱۹ مواجه است و اتریش نیز یک قرنطینه سراسری برای جمعیت واکسینه نشده خود در نظر گرفته است. چین هم به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان همچنان به مبارزه با آخرین شیوع کووید ادامه می‌دهد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در خصوص این شرایط اظهار کردند: قیمت نفت خام به دلیل فشارهای فزاینده‌ای که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، برای استفاده از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا(SPR) برای مهار افزایش قیمت بنزین با آن مواجه شد، کاهش یافت. احساسات مردم نیز با محدودیت‌های جدید در سفر در اروپا ضربه خورد و سایر سرمایه‌گذاران نیز استدلال کردند که تاثیر انتشار بالقوه SPR بر بازار موقتی خواهد بود.

انتشار پیش‌بینی‌شده SPR در این مرحله تا حد زیادی در بازار قیمت‌گذاری تاثیر دارد.

ربکا بابین، تاجر ارشد انرژی CIBC، به رویترز گفت: با گذشت زمان و عدم انتشار بازار احتمالا بالاتر خواهد رفت.

هفته گذشته سازمان کشورهای صادرکننده نفت نیز پیش‌بینی تقاضای جهانی نفت برای سه ماه چهارم سال را ۳۳۰ هزار بشکه در روز نسبت به پیش‌بینی اکتبر کاهش داد.

تقاضا در حال کاهش است زیرا انتظار می‌رود عرضه‌ها افزایش یابد. شرکت‌های انرژی ایالات متحده برای سومین هفته متوالی در هفته گذشته دکل‌های نفت و گاز طبیعی را اضافه کردند؛ در حالی که شرکت ریستاد انرژی گفته انتظار می‌رود تولید نفت شیل ایالات متحده در ماه دسامبر به سطح ۸.۶۸ میلیون بشکه در روز مانند دوران قبل از کووید ۱۹ برسد.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر داده‌های نفت خام آمریکا از موسسه نفت آمریکا هستند که در اواخر روز منتشر می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر