/
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
قراردادهای نفتی

ضرورت بازنگری امور حقوقی در قراردادهای نفتی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ماموریت مدیریت امور حقوقی پیچیدگی‌های زیادی دارد و حساس به زمان است، گفت: ضرورت دارد امور حقوقی با بررسی نظرات نخبگان و کارشناسان در قراردادهای نفتی بازنگری‌های لازم را انجام دهد.
کد خبر : ۴۱۵۳۹
نبض نفت- محسن خجسته‌مهر در آیین تکریم زهرا گودرزی و معارفه حجت‌اله علم‌الهدی، مدیر امور حقوقی این شرکت با بیان اینکه فعالیت‌های حقوقی نسبت به دو دهه گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته است از این رو باید به شرایط و استانداردهای جدید داخلی و خارجی در این بخش توجه شود، افزود: حقوق نفت و گاز موضوعی جدید در کشور است که جنبه داخلی و خارجی دارد و در این بخش هنوز به تکامل کامل نرسیده‌ایم و باید در قراردادهای جدید به این موضوع توجه ویژه کنیم.

وی با اشاره به اینکه حجم کار در امور حقوقی نیز افزایشی خیره‌کننده داشته است، اظهار کرد: قراردادهای داخلی باید اصلاح شود و در این بخش گروهی از نخبگان و صاحب‌نظران باید دیدگاه‌های کارشناسی را برای بهبود قراردادها ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صریح کرد: الگوهای قراردادی در بخش داخلی با بخش خارجی باید تفاوت‌هایی داشته باشند و در این مسیر بازنگری و مرور مستمر قراردادها ضروری است.

خجسته‌مهر با بیان اینکه مأموریت‌ها و فعالیت‌های امور حقوقی دارای پیچیدگی‌های فراوانی دارد، گفت: مسائل حقوقی حساس به زمان و دارای پیچیدگی هستند که در این بخش باید نقاط مثبت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی افزود: برای استیفای حقوق و منافع شرکت ملی نفت ایران باید تعصب ویژه‌ای داشته باشیم و از ابزارهای پیشرفته و اثربخش به‌دنبال احراز منافع شرکت ملی نفت ایران باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه در قراردادهای بخش پیمانکاری نیز باید بازنگری شود، اظهار کرد: حجم قابل‌توجهی از دعاوی در شرکت‌های تابعه وجود دارد که مدت‌هاست باقی مانده است و باید در کوتاه‌ترین زمان تعیین تکلیف شوند.

خجسته‌مهر افزود: هدف نهایی ما توسعه کسب و کار شرکت است و در این مسیر امور حقوقی نیز مانند دگر بخش‌ها نقش تعیین کننده و مهمی دارد.

وی تصریح کرد: از تلاش‌های خانم گودرزی در مدت تصدی سمت مدیر امور حقوقی قدردانی می‌کنم و از خدمات ایشان همچنان بهره‌مند خواهیم بود و برای آقای علم‌الهدی در ادامه مسیر آرزوی توفیق در خدمت به کشور و صنعت نفت خواستارم.

در ابتدای این نشست، زهرا گودرزی با قدردانی از همراهی کارکنان توانمند امور حقوقی به تشریح بخشی از اقدام‌های خود در مدت زمان تصدی این مسئولیت پرداخت و حجت‌اله علم الهدی، نیز برنامه‌ها و رویکردهای مورد نظر برای اداره امور حقوقی شرکت ملی نفت را تببین کرد.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر