/
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
رئیس مجلس شورای اسلامی:

مصرف روزانه انرژی در کشور معادل بیش از ۵ میلیون بشکه نفت است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر میزان مصرف گاز و بنزین را به بشکه نفت تبدیل کنیم، روزانه بیش از پنج میلیون بشکه نفت مصرف داخلی انرژی داریم و فاصله کم‌مصرفی و پرمصرفی گاز در کشور ۲۱ برابر است.
کد خبر : ۴۱۵۴۱
نبض نفت- محمدباقر قالیباف، شامگاه چهارشنبه (دهم آذرماه) به مناسبت روز مجلس با حضور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: ما نمایندگان مردم، هیچ دغدغه‌ای جز دغدغه مردم نداریم و یکی از وظایف ما در میان مردم بودن و ارتباط مستقیم با آنهاست که انصافا همه همکاران من در حوزه انتخابیه خود مرتب و از نزدیک با قشور و توده‌های مختلف مردم در ارتباط هستند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی یار و مددکار دولت بوده و در کنار آن نیز وظیفه قانونی داریم تا ناظر دلسوز هم باشیم، بار اصلی روی دوش دولت است که باید همه به آنها کمک کنیم تا قوانین را اجرا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز برای نجات اقتصاد کشور نیازمند اتخاذ تصمیم‌های شجاعانه و دقیق در بررسی طرح‌ها و اجرای آن هستیم. گاهی تصمیم‌های درستی اتخاذ می‌شود، اما در عمل با مشکل روبه‌رو می‌شویم و گاهی نیز این موضوع بالعکس است.

قالیباف بیان کرد: بی‌شک یکی از موضوع‌های بسیار مهم هدایت نقدینگی در کشور به سمت تولید از طریق بازار سرمایه و بورس است، اما گاهی اوقات مسئولان در این زمینه اشتباه می‌کنند. افراد برای ورود به بازار بورس باید از سرمایه مازاد بر نیاز خود استفاده کنند، ما مقصریم یعنی نباید افراد طلا، خودرو و نیاز زندگی خود را بفروشند و به بازار بورس وارد شوند.

وی گفت: مردم با اعتماد به دعوت مسئولان و دولت گذشته به بازار بورس وارد شدند و باید دولت از آنها حمایت کند و یکی از راه‌های حمایت این است که زمینه ریسک آنها را پوشش دهد و بیمه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مصرف انرژی در کشور و یارانه آن افزود: اگر مصرف گاز و بنزین را به بشکه نفت تبدیل کنیم، روزانه بیش از پنج میلیون بشکه نفت مصرف داخلی انرژی داریم، فاصله کم‌مصرفی و پرمصرفی گاز در کشور ۲۱ برابر است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون هر مترمکعب گاز ۴ هزار تومان برای دولت تمام می‌شود، اما از مردمی که کمترین مصرف گاز را دارند ۱۰۰ تومان می‌گیریم. در حالی که پرمصرف‌ها ۲۱ برابر کم‌مصرف‌ها استفاده کرده و از یارانه‌ بیشتری بهره‌مند می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخلف‌هایی در دولت گذشته درباره دریافت تعرفه گاز انجام شد و ما در مجلس یازدهم براساس آیین‌نامه داخلی مجلس و طبق ماده ۲۳۴ آن را بررسی کردیم، اعلام کرد: مجلس این تخلف‌ها را قطعی می‌داند که امیدواریم قوه قضائیه به آنها رسیدگی کند.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر