/
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
حسینی‌کیا مطرح کرد:

عرضه قطره چکانی خودرو؛ راهکار خودروسازان برای گرانی

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هرچه خودروهای کف پارکینگ دیرتر تکمیل و به بازار عرضه شود، سودآوری بیشتری برای خودروسازان دارد، گفت: وزیر صمت فعلا به جای برنامه‌ریزی برای افزایش تیراژ تولید، در گام نخست برای تکمیل خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازان اهتمام ورزد.
کد خبر : ۴۱۶۲۲
نبض نفت - سیدجواد حسینی کیا درباره عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان، گفت: خودروسازان به دنبال افزایش قیمت خودرو هستند و برای تحقق این مهم راهکارهای مختلفی دارند که یکی از این راه‌ها عدم عرضه است، در حال حاضر حدود 80 هزار دستگاه در پارکینگ خودروسازان وجود دارد و شرکت‌های خودروسازی اهتمام ویژه‌ای برای تکمیل این خودروها ندارند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچه خودروهای کف پارکینگ دیرتر تکمیل و به بازار عرضه شود، سودآوری بیشتری برای خودروسازان دارد، افزود: این شرکت‌ها به مشتری‌مداری و جلب رضایت مردم بی‌توجهی هستند و فقط به بنگاهداری توجه می‌کنند.

وی اضافه کرد: از آنجا که تولید داخل نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد، باید با واردات مدیریت شده از یک سو عرضه خودرو به بازار را افزایش داد و از سوی دیگر انحصار بازار را از بین برد با تحقق این مهم خوروسازان نیز ناچارند که کیفیت خودروهای تولید داخل را ارتقا دهند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: وزیرصنعت، معدن و تجارت فعلا به جای برنامه‌ریزی برای افزایش تیراژ تولید به میزان 3 میلیون دستگاه، در گام نخست برای تکمیل خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازان اهتمام ورزد زیرا با عرضه این تعداد خودرو تا حدودی عطش بازار کاهش می‌یابد.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر