/
۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷
فریدون امیری پارسا فعال کارگری در یادداشت اختصاصی خود در نبض نفت تشریح می‌کند؛

شرکت‌های پیمانکاری در چه شرایطی در ساختار اداری کشور حذف می‌شوند؟

امیری پارسا فعال کارگری در یک یادداشت ویژه ضمن اشاره به اهمیت حذف پیمانکاران در ساختار اداری کشور تاکید کرده تک‌تک افرادی که در بسیاری از شرکت‌های پیمانکاری مشغول به کار هستند دارای تخصص و تعهد کاری بالایی هستند که در حرفه و جایگاه اصلی خود مشغول به کار نیستند و دولت می‌تواند از این ظرفیت نیروی انسانی به بهترین شیوه استفاده کند.
کد خبر : ۴۲۰۵۱

دولت مطمئن باشد تک‌تک تمام نیروهای شرکتی یا نیروهای تحت قرارداد با پیمانکارهای تامین نیرو و مستمر دارای تخصص و تعهد کاری و مدارک دانشگاهی مرتبط هستتند!حتی بسیاری از این کارکنان با مدارک دانشگاهی در پست‌هایی مشغول انجام وظیفه هستند که در اداره‌ای دیگر به شدت به مدرک و تخصص این افراد نیاز دارند ولی به دلیل حضور انواع و اقسام پیمانکار تامین نیرو در ادارات مختلف مجبور هستیم به کار قبلی خود ادامه دهیم.

به عنوان مثال در یک شرکت که شاید کل پرسنل شاغل در آن به هزار یا هزار و سیصد نفر نرسد حراست و حفاظت پیمانکار جدا دارد! خدمات پرسنلی و مالی پیمانکار جدا دارد!بهره‌برداری پیمانکار جدا دارد! تعمیرات پیمانکار جدا دارد! تنظیفات و خدمات پیمانکار جدا دارد! برق‌کار پیمانکار جدا دارد! کولرشاپ پیمانکار جدا دارد! برق فشار قوی پیمانکار جدا دارد! حمل و نقل و رانندگان سبک پیمانکار جدا دارد! حمل و نقل و........ سنگین پیمانکار جدادارد! خدمات ساختمانی پیمانکار جدا دارد!! مخابرات و تله متری پیمانکار جدا دارد!! آشپزخانه‌ها و.. پیمانکار جدا دارد! باغبانی و فضای سبز پیمانکار جدا دارد! آتش‌نشانی ایمنی اچ اس ای پیمانکار جدا دارد! ....... خلاصه عرض کنم در همین شرکت تعداد زیادی نیروی متخصص با مدرک دانشگاهی ایمنی آتش‌نشانی در قسمت حراست و حفاظت تاسیسات و اماکن مشغول به کار هستند. تعداد زیادی نیروی متخصص با مدرک تحصیلی دانشگاهی حسابداری در قسمت خدمات کار می‌کنند و......... اگر واسطه‌ها حذف و شرکت‌های دولتی و خصولتی و..... با نیروها قرارداد مستقیم داشته باشند به راحتی تمامی مشکل کمبود متخصص و نیروی مورد نیاز برطرف می‌شود!!خلاصه عرض شود که شاید دولتی‌ها در شهرها و مناطق کوچک و بزرگ به خاطر ترس از واسطه‌ها جرات نمی‌کنند خودشان مستقیم لایحه بدهند و برعکس آرزوی برچیده شدن پیمانکاران تامین نیرو توسط مجلس را داشته باشند!!

باید به مدیران و کارگزاران به خاطر فشار این گروه از واسطه‌ها و تهدید موقعیت کاری‌شان به خاطر مسائل گذشته حق داد و نباید به شرکت‌های دولتی فشار وارد کرد و مجبورشان کرد که حتما با دستور و برنامه دولت پیمانکاران حذف شوند!!

بهترین راه خلاص شدن از واسطه‌های نیروی انسانی تصویب قانون در مجلس می‌باشد نه اجبار دولت به لایحه!!

فریدون امیری پارسا فعال کارگری

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر