/
۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

دستگاه‌هایی که می‌توانند صنعت پتروشیمی را یاری کنند وارد میدان شوند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: از همه دستگاه‌هایی که می‌توانند ما را یاری کنند از جمله صنعتگران، فعالان و سرمایه‌گذاران تقاضا دارم تماماً وقت بگذارند و این بخش را یاری و کمک کنند تا برنامه‌های خوبی که در این صنعت تدوین شده است به سرانجام برسد.
کد خبر : ۴۲۱۴۴
نبض نفت-مرتضی شاهمیرزایی، امروز (سه‌شنبه، هفتم دی‌ماه) در آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی با بیان اینکه کشورهایی که گام‌های بلندی برای پیشرفت خود برداشته‌اند همگی به‌وسیله نیروهای متخصص، عالم و دانشمند بوده است، گفت: به‌عنوان فرد کوچکی از صنعت پتروشیمی در همین جا قول می‌دهم با همه وجود در کنار شما صنعتگران پتروشیمی باشم.

وی پتروشیمی را صنعتی پیشران، ارزش‌آفرین و اشتغال‌زا دانست که به‌نوعی بخش‌های دیگر را یاری می‌کند و افزود: از همه دستگاه‌هایی که می‌توانند ما را یاری کنند از جمله صنعتگران، فعالان و سرمایه‌گذاران تقاضا دارم وقت بگذارند و این بخش را یاری و کمک کنند تا برنامه‌های خوبی که در این صنعت تدوین شده است به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: حدود ۷۰ طرح در این صنعت در حال اجرا داریم که ارزش آنها حدود ۱۰۵ تا ۱۰۶ میلیارد دلار است و با کمک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم این برنامه‌ها را به پیش ببریم.

وی عنوان کرد: ما باید از دورن جوششی را از خود نشان دهیم زیرا از بیرون آن کمکی که توقع هست وجود ندارد و هر جایی هم که کاری انجام شده از روی عزت نفس و ابتکار عمل شما دانشمندان و متخصصان بوده است.

شاهمیرزایی با اشاره به اینکه قرار است ۵۰ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی تا چند سال آینده افزوده شود، گفت: می‌توانیم حساب کنیم که از طریق بخش بالادست و پایین‌دست و زنجیره ارزش و آخرین نقطه‌ای که بیشتر وزارت صمت (صنعت، تجارت و معدن) راهبری آنها را به‌عهده دارد می‌توانیم اتفاق شگرفی را در این کشور رقم زنیم و این جهاد علمی، اقتصادی و اشتغال برای آیندگان اثربخش خواهد بود و می‌توانیم در دنیا سربلند باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: از همه جوانانی که در این صنعت فعال هستند به‌ویژه دانشجویان، محققان و پژوهشگران درخواست می‌کنم با همه وجود به این صنعت کمک کنند و به یاری ما بیایند، همچنین همه افرادی را که در دور و نزدیک کشور برای این صنعت فعالیت کنند دعوت می‌کنم وارد میدان شوند. از سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌خواهم به‌صورت عملیاتی وارد این صنعت شوند.

وی عنوان کرد: وزیر نفت اشراف خوبی بر حوزه‌های عملیاتی و تخصصی دارد، از این رو از ایشان می‌خواهم به‌صورت همه‌جانبه از صنعت پتروشیمی حمایت کنند.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر