/
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان:

وزارت نفت هزینه افزایش عوارض حمل فرآورده‌های نفتی را پرداخت می‌کند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان با اشاره به افزایش ۵ درصدی عوارض مالیات حمل و نقل کالا گفت: وزارت نفت به دلیل این‌که رانندگان حمل مواد نفتی متضرر نشوند، پرداخت این مبلغ را از ۱۲ دی ماه سال جاری بر عهده گرفته است.
کد خبر : ۴۲۳۳۵

نبض نفت-نعمت‌الله نجفی با اشاره به افزایش ۵ درصدی عوارض مالیات حمل و نقل جاده ای کالا، اظهارکرد: میزان عوارض راهداری و حمل نقل کالا در کشور از ۱۲ دی ماه، از ۴ درصد به ۹ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: به صورت کلی پرداخت این عوارض در فرآیند حمل و نقل کالا، بر عهده صاحب کالا قرار دارد و رانندگان، این مبلغ را از صاحب کالا دریافت می‌کنند اما این موضوع در شرکت ملی پخش به دلیل پرداخت هزینه حمل و نقل کامیون‌های حامل انرژی توسط دولت، انجام نمی‌شد و رانندگان، این مبلغ را از صاحب کالا دریافت نمی‌کردند.

نجفی ادامه داد: در این راستا وزارت نفت به دلیل این‌که رانندگان حمل بار حوزه نفت متضرر نشوند، پرداخت این مبلغ ۵ درصد را از ۱۲ دی ماه بر عهده گرفته است و تمامی حمل و نقل‌های فرآورده‌های نفتی، مشمول این بخشنامه هستند.

وی با اشاره به نگرانی رانندگان این حوزه در پی افزایش عوارض گفت: با اجرای این بخشنامه این ناراحتی و نگرانی رفع و از خروج رانندگان حمل مواد نفتی از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی جلوگیری شده است.

منبع:ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر