/
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
وزیر نفت

حضور میدانی وزیر نفت برای گره گشایی از مشکلات کارکنان صنعت نفت ستودنی است

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکر از تلاش‌های وزیر نفت برای بهبود وضع نیروی انسانی این صنعت عنوان کردند: چنین رویکردهایی بیانگر آن است که وزیر نفت خود در صنعت نفت رشد یافته و فردی فنی در این صنعت است.
کد خبر : ۴۲۴۰۸
نبض نفت - جواد اوجی، وزیر نفت، ۱۸ آذرماه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: فرآیند مصاحبه و جذب دانش‌آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت پس از پنج‌ سال وقفه آغاز شد. پس از آن مهدی علی‌مددی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت نفت از انتظار برای جذب حداقل ۶۰ درصد فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی برای انجام مصاحبه این افراد، بنا شد شرکت ملی نفت ایران با توجه به تجربه‌ای که در برگزاری چنین مصاحبه‌هایی دارد، به‌صورت متمرکز این اقدام را انجام دهد، اما نماینده هریک از شرکت‌های تابع وزارت نفت در این مصاحبه‌ها حضور دارند و بر اساس نیازسنجی انجام‌شده در هریک از شرکت‌ها، نسبت به انتخاب افراد برای به‌کارگیری آنها در شرکت خود اقدام کنند.

پس از اجرایی شدن موضوع فرآیند مصاحبه و جذب دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، وزیر نفت با انتشار مطلب دیگری در حساب کاربری توئیترش از عملیاتی شدن طرح سامان‌دهی کارکنان قرارداد مدت موقت صنعت نفت خبر داد و گفت: پس از گذشت هشت سال از وعده‌های داده‌شده به همکاران پرتلاش قرارداد مدت موقت صنعت نفت، به لطف خدا این وعده‌ها در دولت مردمی رنگ تحقق به خود گرفت و طرح سامان‌دهی این همکاران شریف و متعهد عملیاتی شد.

در این میان برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن تلاش‌های وزیر نفت برای بهبود وضع نیروی انسانی صنعت نفت، عنوان کردند که فردی در رأس وزارت نفت قرار گرفته است که افزون بر اشراف کامل به این صنعت، دغدغه رفع مشکلات صنعت نفت و کارکنان این صنعت را نیز دارد.

اوجی از جنس مردم است و صنعت نفت را نیز به خوبی می‌شناسد

موسی احمدی، نماینده عسلویه در مجلس شورای اسلامی به سفرهای استانی وزیر نفت اشاره کرد و گفت: بسیار خوشحالیم فردی در رأس وزارت نفت قرار گرفته است که افزون بر اشراف کامل به این صنعت دغدغه رفع مشکلات صنعت نفت و کارکنان این صنعت را دارد.

وی افزود: فردی که در میان مردم است، دغدغه‌اش رفع مشکلات مردم خواهد بود، اوجی از مردم و نفتی است و این صنعت را به‌خوبی می‌شناسد و در میان مردم به‌ویژه کارکنان صنعت نفت حاضر می‌شود و پای صحبت‌های آنان می‌نشیند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت نگاه ویژه‌ای به مناطق نفت‌خیز دارد. کسی که بدون فوت وقت دستور اجرای رفع مشکلات صنعت نفت و کارگران این صنعت را می‌دهد، بی‌شک همان شعار مردمی و انقلابی بودن رئیس دولت سیزدهم را می‌دهد.

محمدمهدی فروردین، نماینده فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین که در گفت‌وگویی به سفر جواد اوجی، وزیر نفت به استان فارس اشاره کرده بود با بیان اینکه سرآمدترین نیروهای انسانی کشور سکاندار هدایت وزارت نفت هستند، گفت: حضور میدانی وزیر نفت برای حل مشکلات صنعت نفت ستودنی است.

وزیر نفت نگاه ویژه‌ای به بهبود وضع سرمایه انسانی نفت دارد

حسین حسین‌زاده، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نیز درباره دستور اخیر وزیر نفت برای عملیاتی شدن طرح سامان‌دهی کارکنان قرارداد مدت‌موقت و همچنین رسیدگی وزیر نفت به نیروهای انسانی این وزارتخانه گفت: چنین رویکردی بیانگر آن است که وزیر نفت خود در صنعت نفت رشد یافته و فردی فنی در این صنعت است.

وی افزود: خوشبختانه وزیر نفت در این مدت نگاهی ویژه به بهبود وضع سرمایه انسانی در صنعت نفت داشته است، از اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران گرفته تا جذب دانش‌آموختگان گروه (الف) دانشگاه صنعت نفت و هم‌اکنون نیز عملیاتی شدن طرح سامان‌دهی کارکنان قرارداد مدت‌موقت صنعت نفت را در دستور کار خود دارد.

حسین‌زاده تصریح کرد: این حق کارکنان صنعت نفت است که از وضع حقوقی و معیشتی مناسبی برخوردار باشند، مجلس نیز تلاش خواهد کرد مشکلات نیروی انسانی این صنعت برطرف شود.

تلاش اوجی برای گره‌گشایی از مشکلات کارکنان صنعت نفت ستودنی است

سیدموسی موسوی نیز با بیان اینکه کارکنان صنعت نفت برای توسعه و آبادانی کشور بسیار تلاش می‌کنند، گفت: طرح سامان‌دهی کارکنان قرارداد مدت‌موقت صنعت نفت را به فال نیک می‌گیریم، باید اذعان کرد که کارکنان صنعت نفت، به‌ویژه در مناطق عملیاتی با سختی‌های بسیاری روبه‌رو هستند از این رو رسیدگی به وضع معیشتی آنها بسیار مهم است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون انرژی در چند ماه گذشته بازدیدهایی از مناطق عملیاتی صنعت نفت داشته و به‌طور عمیق در جریان مسائل و مشکلات صنعت نفت و کارکنان آن قرار گرفتند، افزود: همین مسئله سبب می‌شود در همکاری با وزارت نفت تلاش شود بخشی از کمبود اعتبارهای شرکت ملی نفت برای نگهداشت و توسعه در بودجه سنواتی و برنامه هفتم توسعه تأمین شود، همچنین نگاه ویژه‌ای به کارکنان عملیاتی خواهیم داشت تا بتوانیم از مشکلات آنها گره‌گشایی کنیم.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر