/
۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
فریدون امیری پارسا فعال کارگری در یک یادداشت تاکید کرد:

مخالفت جامعه کارگری با تداوم حضور پیمانکاران در مشاغل مستمر

امیری پارسا فعال کارگری در یک یادداشت و با اشاره به برخی مسائل قانونی به تشریح ضرورت حذف پیمانکاران در شغل‌های مستمر و در دستگاههای دولتی پرداخته است.
کد خبر : ۴۲۷۳۴
نبض نفت- یادداشت- فریدون امیری پارسا، فعال کارگری کارگران سراسر کشور

اینجانب از طرف اعضای زحمتکش گروههای کارگری عزیز کشور؛ صدای مخالفت خودمان را با ادامه کار پیمانکاران تامین نیروی انسانی به سمع و نظر دولت مردمی و نمایندگان محترم مجلس می‌رسانیم.

به طور خلاصه یعنی اینکه کارگر مخالف عقد قرارداد موقت در شغل‌های مستمر با پیمانکار است. طبق مفاهیم درست از مواد قانون کار در قسمت قرارداد کار؛ هرگاه کارگر بعد از چند نوبت و چندین سال قرارداد موقت در یک شغل مستمر؛ مخالف بستن قرارداد در همان شغل مستمر در آینده باشد پیمانکار و کارفرما هرگز نمی‌تواند به صورت یک طرفه در مشاغل دائم، قرارداد موقت ماهانه، شش ماهه و یکساله با تصمیم یک طرفه نوشته و به دلیل عدم امنیت شغلی، کارگر را اجبار به امضاء اجباری کند چون قید مدت در قرارداد و در مشاغل مستمر توافقی می‌باشد. متاسفانه نماینده دولت دلیل مخالفت خود با حذف پیمانکار نیروی انسانی را تغییر در قانون مدیریت خدمات کشوری می‌داند و گفته باید از نو نوشته شود در صورتی که دولت و جناب آقای لطیفی خوب می‌داند برعکس حرف ایشان فقط برداشت از ماده ی 32 قانون مدیریت خدمات کشوری کاملا با مفهوم می‌شود و دیگر نمی‌توانند با سوء استفاده از آن برای شغل‌های مستمر پیمانکار موقت بگیرند.

جناب آقای لطیفی خوب می‌داند حفظ و نگهداشتن پیمانکار تامین نیرو یعنی ابطال کل قانون کار(هر چند حدود ۲۷ سال است که چنین مشکلی وجود دارد). پس هماهنگی و یک صدایی کارگر در دفاع از نمایندگان کارگریدر این خصوص بسیار اهمیت دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر