/
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
پیش بینی قیمت دلار امروز 28 بهمن

یک شایعه قیمت دلار را نزولی کرد

امروز در صورتی که دلار به زیر محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان برود، فروش های ارزی بیشتر خواهد شد ولی از نگاه برخی فعالانُ،احتمال بیشتری وجود دارد که اسکناس آمریکایی به کانال ۲۷ هزار تومانی برگردد.
کد خبر : ۴۳۳۷۰
نبض نفت- بازیگران خالی فروش سعی کردند نقش بزرگی در معاملات روز چهارشنبه  بازار ارز ایفا کنند. آن ها با برجسته کردن شایعات و اخبار کاهشی مختلف بر طبل نزول قیمت دلار کوبیدند و در نهایت توانستند اسکناس آمریکایی را به زیر مرز ۲۷ هزار تومانی ببرند.

در کنار این برخی فعالان عنوان می کنند که خالی فروش ها به واسطه حدس ذهنیت بازارساز فعالیت معاملاتی خود را افزایش داده اند. از نگاه این گروه خالی فروش ها تصور می کنند که در شرایط حساس مذاکراتی، بازارساز تمایلی ندارد که قیمت دلار دچار نوسانات سنگین افزایشی معنادار شود. در نتیجه به خاطر جلوگیری از چنین اتفاقی عرضه خود را بالا خواهد برد و اجازه صعود قیمت را به نوسان گیران نخواهد داد. 

خالی فروش ها در چنین شرایطی سعی کردند که با رفتار احتمالی بازارساز همراه شوند و از این طریق کسب سود کنند. با این حال، در صورتی که مذاکرات هسته ای متوقف شود، بازار می تواند تا حدی رفتار خود را تغییر دهد. در واقع عرضه ارز در زمان تغییر انتظارات تنها تا اندازه ای جلوی معامله گران صعودی را خواهد گرفت.

 در این شرایط می توان گفت که خالی فروش ها در حال آخرین تلاش های خود برای کسب سود هم زمان با مذاکرات هسته ای هستند. پایان یا وقفه در مذاکرات به معنای خروج موقت خالی فروش ها از بازار خواهد بود، خالی فروشانی که در روز چهارشنبه با تکیه بر خبر جعلی یک رسانه عربی مبنی بر رفع شدن ۹۸ درصد از مشکلات در توافق هسته ای،‌ دلار را یک کانال قیمتی پایین بردند. 

امروز در صورتی که دلار به زیر محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان برود، فروش های ارزی بیشتر خواهد شد ولی از نگاه برخی فعالانُ،حتمال بیشتری وجود دارد که اسکناس آمریکایی به کانال ۲۷ هزار تومانی برگردد.

منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر