/
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
پوتین:

عرضه گاز روسیه پایدار است

رئیس‌جمهوری روسیه با پدیدار شدن تحریم‌های این کشور اعلام کرد که مسکو به عرضه بی‌وقفه گاز متعهد است.
کد خبر : ۴۳۵۵۵
به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه (سوم اسفندماه) - پس از توقف روند صدور گواهینامه خط لوله انتقال گاز نورد استریم-۲ به‌دلیل استقرار نیروهای مسکو در دو منطقه جداشده شرق اوکراین - اعلام کرد که روسیه به عرضه بی‌وقفه گاز طبیعی به بازارهای جهانی ادامه خواهد داد.

وی روز دوشنبه (دوم اسفندماه) جدایی و استقلال دو منطقه دونتسکا و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت و سپس نیروهای خود را در این منطقه‌ها مستقر کرد. با این وجود رئیس جمهوری روسیه برنامه حمله به اوکراین را رد کرد. این اقدام پوتین سبب مذاکره ایالات متحده و اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های احتمالی مسکو شد.

پوتین روز سه‌شنبه در یاداشتی در نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز قطر اظهار کرد: روسیه قصد دارد به عرضه بی‌وقفه (گاز) از جمله گاز طبیعی مایع شده به بازارهای جهانی، بهبود زیرساخت‌های مرتبط و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش گاز ادامه دهد.

اروپا حدود ۴۰ درصد از گاز مورد نیاز خود را از روسیه تامین می‌کند و در انتظار صدور گواهینامه فعالیت خط لوله نورد استریم-۲ است که گاز روسیه را به آلمان منتقل می‌کند.

آلمان، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده گاز روسیه و تا همین اواخر یکی از شریکان کلیدی انرژی روسیه در اروپا، روز سه‌شنبه روند صدور گواهی خط لوله نورد استریم-۲ را در واکنش به اقدام روسیه در شرق اوکراین متوقف کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر