/
۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
وزیر بهداشت در بوشهر:

سویه اومیکرون مهار شد/ وضعیت در چند هفته آینده بهتر می‌شود/ محدودیتی برای ایام نوروز نداریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهشی شدن شدت ابتلا به کرونا در کشور گفت: محدودیت سفرهای نوروزی مانند سال قبل نیست ولی معیار اصلی واکسیناسیون تعیین شده است.
کد خبر : ۴۳۵۶۸

نبض نفت- بهرام عین‌اللهی صبح امروز در فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون کرونا در سراسر کشور بسیار خوب است اظهار داشت: در عرصه تزریق واکسن کرونا امروز به آماری دست یافته‌ایم که بسیار فراتر از تصور بود.

وزیر بهداشت از تزریق 92 درصد تزریق واکسن نوبت اول به جمعیت هدف خبر داد و بیان کرد: تاکنون 85 درصد جمعیت هدف در کشور نوبت دوم واکسن کرونا دریافت کرده‌‌اند و به بیش از 35 درصد این جمعیت مرحله سوم واکسن تزریق شده است.

 عین‌اللهی از کنترل و مهار سویه اومیکرون و پیک ششم کرونا خبر داد و تصریح کرد: با واکسیناسیون خوب و مناسب موج هجوم اومیکرون و پیک ششم کرونا در کشور به خوبی مهار شد و با روند که در پیش است در چند هفته آینده وضعیت بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا دارای 3 موج بیماران سرپایی، بستری و مرگ و میر است خاطر نشان کرد: موج‌های اول و سوم پشت سر گذاشته شده و اکنون در موج دوم یعنی بستری هستیم و شدت ورود بیماران سرپایی بسیار کاهش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه محدودیت سفرهای نوروزی مانند سال قبل نیست ولی معیار اصلی واکسیناسیون تعیین شده است تصریح کرد: طبق مصوبه دیروز ستاد ملی مقابله با کرونا در  ایام تعطیلی نوروزی شاهد محدودیت سال‌های گذشته نیستیم و وضعیت بهتر است، اما تزریق واکسن ملاک اصلی در استفاده از امکانات سفر‌های هوایی، زمینی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی و مراکز اقامتی است.

عین‌اللهی اضافه کرد: در سامانه ایران من تزریق سه مرحله واکسن مسافران، به دقت بررسی می‌شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت دارو در مراکز درمانی و بهداشتی و داروخانه‌ها گفت: در موج ششم کرونا مشکل کمبود دارو وجود ندارد و وضعیت مطلوب است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر