/
۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
عضو کمیسیون تلفیق بودجه:

مجلس از اپراتورهای ثابت و فعالان خُرد اینترنتی در بودجه حمایت می‌کند

عضو کمیسیون تلفیق، بر حمایت مجلس شورای اسلامی از اپراتورهای ثابت و فعالان خُرد اینترنتی در روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ تأکید کرد.
کد خبر : ۴۳۵۹۲
نبض نفت- حجت‌الاسلام «سید محمدرضا میرتاج‌الدینی» روز جمعه درباره پیشنهادی برای اصلاح بند (ی) تبصره ۶ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به خبرنگاران گفت: بر اساس این مصوبه، حق الامتیاز و حق السهم کاربرهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی دارای پروانه تلفن همراه که دارای شبکه نهایی دسترسی هستند، به میزان ۲ درصد افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود که این موضوع کمک شایانی به ارائه‌ دهندگان خدمات ارتباطی ثابت و اینترنتی خُرد خواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: توسعه زیرساخت ارتباطی کشور و در رأس آن فیبر نوری و زیرساخت اینترنت ثابت به منابع درآمدی نیاز دارد. هیچ منبع درآمدی بهتر از درآمد مازاد خود اپراتورها نیست و نباید از مردم در جای دیگری پول بگیریم و برای توسعه زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در این رابطه کار کارشناسی گسترده‌ای از سوی کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس با حضور نمایندگان اعضای هیأت مدیره نظام صنفی ایران، سندیکای تولیدکنندگان مخابرات، مدیران کسب‌وکارهای دیجیتال، نمایندگان بانک مرکزی، وزارت صنعت معدن و تجارت و نیز مدیران اپراتورهای پستی و دفاتر پیشخوان صورت گرفت.

نماینده مردم تبریز در مجلس تأکید کرد: بستر اینترنت در کشور به پهنای باند تلفن سیار وابسته است و در حال حاضر ۱۰۰ میلیون مشترک تلفن سیار در کشور وجود دارد که ضریب نفوذ آنها ۱۲۰ درصد است؛ همچنین در قبال آن پهنای باند اینترنت خانگی ثابت ۹ میلیون مشترک دارد و ضریب نفوذ آن بسیار پایین و حدود ۳۰ درصد است.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌های توسعه‌ای، مشترکان اینترنت خانگی ثابت باید به ۲۰ میلیون نفر برسند و در عین حال ۹ میلیون نفری که هم اکنون از اینترنت خانگی استفاده می‌کنند، با روش‌های سیمی و مسی متصل می‌شوند که باید از مزیت فیبر نوری تبدیل بهره‌مند شوند؛ چرا که آینده اینترنت به فیبرنوری وابسته خواهد بود.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر