/
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
صادرات ۳ محموله گازوئیل ایران

صادرات ۳ محموله گازوئیل ایران به مقصد کشورهای آسیایی در ماه گذشته

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: سه محموله گازوئیل ایران به مقصد کشورهای آسیایی در ماه گذشته صادر شده است و برنامه‌ریزی مدونی برای صادرات فرآورده‌های نفتی ایران انجام شده است.
کد خبر : ۴۳۸۲۹
نبض نفت - جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در حاشیه نشست انعقاد تفاهم‌نامه احداث خط لوله پارس در جمع خبرنگاران گفت: هنوز تصمیمی درباره بنزین نوروزی گرفته نشده است، اما تدابیر لازم برای ذخیره‌سازی و تامین سوخت مورد نیاز در عید نوروز انجام شده است.

وی اظهار داشت: در ماه گذشته سه محموله گازوئیل ایران به مقصد کشورهای آسیایی صادر شده است و برنامه‌ریزی مدونی برای صادرات فرآورده‌های نفتی ایران انجام شده است.

سالاری درباره ناترازی گازوئیل در سال ۱۴۰۰ گفت: در زمستان سال‌های گذشته این ناترازی اتفاق افتاده است و ما برای پوشش این خلا از سوآپ استفاده می‌کردیم، بدین صورت که با توجه به مصارف شمال کشور بتوانیم بخشی از نیاز خود را از شمال وارد کنیم. میزان این سوآپ گازوئیل بسیار محدود بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در پایان گفت: نتایج اجرای طرح پایلوت سهیمه‌بندی بنزین بر اساس تعداد نفرات خانوار در جزیره کیش فعلا مثبت بوده است، اما این طرح همچنان در مرحله مطالعاتی و آزمایشی است.

منبع:فارس

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر