/
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
ساداتی‌ نژاد در صحن مجلس:

ما به دنبال آن هستیم که در توزیع یارانه‌ها، عدالت به وجود آید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طی سالهای گذشته در توزیع یارانه‌ها، رانت و فساد زیادی وجود داشته است و این مسئله باعث شد صادرات بی رویه از محل یارانه‌ها انجام شود اما ما به دنبال آن هستیم که در توزیع یارانه‌ها، عدالت به وجود آید.
کد خبر : ۴۵۱۳۱
نبض نفت-سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در حال حاضر با دو مشکل عمده در دنیا مواجه هستیم. در وهله اول شاهد افزایش قیمت جهانی محصولات کشاورزی به ویژه غلات و روغن هستیم که این شتاب قیمت از اسفند سال گذشته آغاز شد و رشد بی سابقه‌ای داشته است. همچنین یکی دیگر از مشکلات، خشکسالی است که هنوز هم استمرار دارد.

وی بیان کرد: طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، مورد نظر مجلس و دولت است و باید اجرا شود و در قانون بودجه هم آمده است. اجرای دقیق این طرح نیازمند همکاری مضاعف دولت و مجلس است.

هزینه خانوارها باید حتماً جبران شود

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در دولت، ستادی برای این کار به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شده است و آنان برنامه ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهند تا طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به نحو درست اجرایی شود و هزینه خانوارها باید حتماً جبران شود.

ساداتی‌ نژاد با اشاره به اینکه اطلاع رسانی لازم هم به مردم انجام می‌شود، گفت: هدف از اجرای این طرح آن است که عدالت در توزیع یارانه‌ها انجام شود اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که یارانه‌ها حذف نمی‌شود.

وی بیان کرد: طی سالهای گذشته در توزیع یارانه‌ها، رانت و فساد زیادی وجود داشته است و این مسئله باعث شد صادرات بی رویه از محل یارانه‌ها انجام شود اما ما به دنبال آن هستیم که در توزیع یارانه‌ها، عدالت به وجود آید.

منبع:موج

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر