/
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
ارزش سهام اروپا

انتشار آمار کسب‌وکار و کاهش ارزش سهام اروپا

سهام اروپا با کاهش در بازارهای سهام جهانی بعد از انتشار داده‌های گسترش کسب‌وکار در ماه مه که نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد کند شدن رشد اقتصادی و تشدید سیاست‌های پولی را افزایش داده است، کاهش یافت.
کد خبر : ۴۵۶۳۶
به گزارش نبض نفت به نقل از بیزنس، شاخص مدیران خرید (PMI) نشان داد که رشد کسب‌وکار در منطقه یورو در این ماه آهسته و کمبود مواد خام مانع از توسعه تولید شده که بر نگرانی‌ها در مورد رشد جهانی افزوده است.

در همین حال، آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، همچنان در مسیر رشد قرار دارد که بهبود مستمر در خدمات به این رشد کمک می‌کند، اگرچه چشم‌انداز تقاضا در بحبوحه تورم و مشکلات عرضه تاریک به نظر می‌رسد. در روز گذشته شاخص سهام فرانسه سقوط کرد که بالاترین افت در میان همتایان منطقه‌ای بود.

پس از انتشار کاهش سود سهام اسنپ چت، دیگر سهام رسانه‌های اجتماعی بزرگ نیز آسیب دیدند، سهام فناوری در اروپا همراه با وال استریت ۲.۷ درصد و سهام بورس فرانکفورت اسنپ ۴۴.۶ درصد سقوط کردند. شاخص استاکس اروپا ۶۰۰ بیش از ۱۲ درصد نسبت به بالاترین سطح امسال در اوایل ژانویه کاهش یافته است.

نگرانی‌ها در مورد تشدید سیاست پولی برای کنترل تورم فزاینده، درگیری روسیه و اوکراین و محدودیت‌های کووید-۱۹ در چین که تقاضا را در دومین اقتصاد بزرگ جهان محدود می‌کند، همگی بر بازارها تاثیر گذاشته است. شاخص نزدک کامپوزیت غنی ‌از فناوری و شاخص اس اند پی ۵۰۰ نیز کاهشی بودند اما میانگین صنعتی داوجونز افزایش یافت.

فروش خانه‌های جدید در ایالات‌متحده در ماه آوریل ۱۶.۶ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت که بزرگترین کاهش در ۹ سال گذشته بود و بازدهی اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین سطح یک ماهه رسید. اسکناس ۱۰ ساله معیار  و بازده دو ساله کاهش یافتند که پایین‌ترین رقم از ۱۹ آوریل تاکنون بود.

قیمت طلا نیز در ۱۸۶۵.۳۹ دلار در هر اونس حفظ شد و در روز سه‌شنبه به بالاترین حد خود در دو هفته اخیر رسید زیرا جذابیت فلز امن به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و  بازده خزانه‌داری کاهش یافت. قیمت نفت با چشم‌انداز عرضه‌های محدود افزایش یافت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر