/
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

خرید روزانه۱۰۰۰تُن مرغ مازاد در کشور/عوارض صادرات تخم مرغ حذف شد

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید روزانه یک هزار تُن مرغ مازاد در کشور گفت: عوارض مرغ، تخم مرغ، شیر خشک، خامه و چربی برای صادرات برداشته شده است.
کد خبر : ۴۵۶۵۲
نبض نفت_ سید جواد ساداتی نژاد صبح پنجشنبه در حاشیه سفر به ملارد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه کشاورزی ملارد منطقه مستعدی است و بنا شد که در مصوبات سفر اعتبارات خوبی برای این حوزه در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه آبیاری نوین که استقبال مردمی در حوزه آبیاری نوین در ملارد کم است گفت: در این منطقه با مشکل بحران و کمبود آب نیز مواجه هستیم و راه آن این است که از طریق آبیاری‌های نوین و انتقال آب پیش برویم همچنین در حوزه‌های ریزگرد و آبخیزداری اعتبار خوبی برای مناطق در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعاتی که در بازدید از این منطقه با آن مواجه هستیم رفع تداخل‌ها اراضی کشاورزی است است افزود: این تداخل‌ها با منابع طبیعی در منطقه‌های مختلف به خصوص روستایی و حاشیه وجود دارد که قرار است در هفته آینده تیم اختصاصی را به منطقه اعزام شود تا مشکلات مربوط به مالکیت اراضی و رفع تداخل‌ها را در اسرع وقت انجام دهد.

ساداتی نژاد به تولیدات ممتاز قارچ در ملارد اشاره کرد و بیان داشت: در این خصوص آمادگی حمایت جهت افزایش راندمان را داریم و در خصوص صنعت طیور نیز منطقه رشد خوبی داشته و تأمین مناسبی را برای منطقه و شهر تهران دارد که بحث‌های مربوط به تأمین نهاده‌های دامی نیز طی هفته آینده برطرف خواهد شد و تسهیلات مناسبی در صنعت طیور در نظر گرفته شده برای تأمین نهاده‌های دامی که روی سامانه بازارگاه نهاده‌های دامی بارگذاری شده تا به راحتی تأمین مالی شود و اکنون ۵۰% نهاده در همان سامانه توسط بانک و با تسهیلات مناسب تأمین مالی می‌شود و ۵۰ درصد هم با مذاکراتی که با واردکنندگان نهاده‌های دامی داشتیم به صورت اعتباری به صنعت طیور داده می‌شود که از این ظرفیت استفاده شود.

وی عنوان داشت: در تولید مازادی که به طور احتمالی در مرغ و تخم و مرغ وجود دارد شرکت پشتیبانی امور دام از این هفته خرید را شروع کرده و روزانه حدود یکهزار تن در کشور خرید مرغ مازاد داریم که برای ذخیره منجمد می‌شود و در مورد تخم مرغ هم ذخیره سازی شروع شده و این دو را شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌کند و هیچ مشکلی از این بابت نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان داشت: طی جلسه ستاد تنظیم بازار که دیروز برگزار شد عوارض مرغ، تخم مرغ، و شیر خشک و خامه و چربی برای صادرات برداشته شده و با توجه به مازاد تولید که الان داریم که زحمت تولید کنندگان عزیز هست می‌تواند صادر شود لذا تمام تلاش ما به خصوص پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها این است که بتوانیم حمایت تولیدکننده‌ها را داشته باشیم و با تمام توان در کنار عزیزان تولیدکننده هستیم که پایداری استمرار تولید انشاالله ادامه پیدا کند.

ساداتی نژاد در خصوص سرانه‌های ورزشی ملارد نیز اظهار داشت: طی بازدیدی که از ورزشگاه داشتیم و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که سرانه ورزشی در این منطقه پایین است و در جلسه شورای اداری گزارش‌هایی در این خصوص اعلام می‌شود.
منبع:مهر
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر