/
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
همکاری‌های نفت خزر و مؤسسه مطالعات انرژی

همکاری‌های نفت خزر و مؤسسه مطالعات انرژی توسعه می‌یابد

شرکت نفت خزر و مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با محور گسترش ارتباطات و همکاری‌ها در موضوع‌های علمی، پژوهشی و کاربردی در نشستی با حضور مدیران ارشد دو مجموعه، همکاری خود را آغاز کردند.
کد خبر : ۴۵۶۹۶

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت خزر، مراد کمالی، مدیرعامل شرکت نفت خزر در نشست مشترک با محمدصادق جوکار، رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی، با محوریت گسترش ارتباطات و همکاری‌ها در بخش‌های علمی، پژوهشی و کاربردی، نقش دستیابی به دانش و نقشه‌راه هدفمند در حوزه فعالیت آب‌های عمیق را برای شرکت نفت خزر مهم دانست و گفت: ارتباط و همکاری با مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی باید از مسیر برگزاری نشست‌های دوجانبه و مشترک افزایش یابد تا ضمن احصای اولویت‌های پژوهشی، شاهد پیشرفت در زمینه‌های فنی و تخصصی و فعالیت‌های ویژه این شرکت باشیم.

وی برگزاری چنین نشست‌های مشترکی را ضروری دانست و بر لزوم تقویت همکاری‌های بین دو مجموعه در حوزه‌های علمی و آینده‌پژوهی تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت نفت خزر ضمن تشریح نیازهای آموزشی و پژوهشی نفت خزر، ابراز امیدواری کرد که در سایه همکاری‌های مشترک، با استفاده از ظرفیت‌های علمی مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی زمینه لازم برای همکاری‌های مشترک دوجانبه تقویت شود و توسعه یابد.

کمالی اظهار کرد: شرکت نفت خزر به‌عنوان سکاندار فعالیت‌های اکتشافی و توسعه‌ای در شمال کشور و دریای خزر با بسیاری از ناشناخته‌ها روبه‌روست که هرکدام از این موارد نیازمند انجام مطالعات پژوهشی گسترده و تبیین نقشه‌ راه صحیح است.

مؤسسه مطالعات انرژی اتاق فکر وزارت نفت است

محمدصادق جوکار، رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی نیز با بیان اینکه این مؤسسه اتاق فکر وزارت نفت است، به‌دلیل افزایش تحولات منطقه‌ای و جهانی، نقش مؤسسه را پررنگ دانست و افزود: در دولت سیزدهم ارتباط تنگاتنگی بین مؤسسه مطالعات و بخش‌های مختلف صنعت نفت در حال شکل گرفتن است و همه تلاش ما آن است تا برای پیشبرد اهداف، با دیگر بخش‌های صنعت نفت همکاری اثربخش علمی و عملیاتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دانش یک عامل کلیدی و دارایی راهبردی برای نوآوری، بهبود و توسعه در صنعت نفت و گاز است، گفت: همکاری‌های مشترک می‌تواند عاملی مؤثر و تعیین‌کننده در بهبود عملکردهای جاری و ترسیم نقشه‌راه برای فعالیت در این منطقه راهبردی باشد.

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی افزود: مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با توجه به برخورداری از ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های قابل‌توجه علمی می‌تواند پاسخگوی نیازهای در حال رشد نفت خزر در حوزه «آموزش و بهسازی نیروی انسانی» و «مطالعات و پژوهش‌های کاربردی» و در مجموع همکاری برای تقویت این حوزه خطیر باشد.

شایان ذکر است در این نشست مقرر شد دفتر مطالعات انرژی کاسپین از سوی معاونت پژوهش مؤسسه بین‌المللی مطالعات انرژی تشکیل شود و بر اساس سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی کلان به‌منظور تعیین راهبردها، خط‌مشی‌ها و توسعه فعالیت‌ها در حوزه دریای خزر همکاری‌های تخصصی بین دو مجموعه صورت گیرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر