/
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
با ابراز نگرانی از مانورهای چین و روسیه؛

ژاپن: شرق آسیا فردا، اوکراین بعدی خواهد بود

وزیر دفاع ژاپن امروز (شنبه) با بیان اینکه مانورهای چین و روسیه نگرانی‌های امنیتی در شرق آسیا را تشدید کرده است، گفت توکیو در خطوط مقدم به عنوان همسایه، تلاش دارد تا هنجارهای بین‌المللی را حفظ کند.
کد خبر : ۴۵۹۹۸
به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری رویترز، «نوبو کیشی» وزیر دفاع ژاپن در اجلاس امنیتی شانگری‌-لا در سنگاپور گفت: ژاپن با بازیگرانی که تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارند یا در حال توسعه آنها هستند، احاطه شده و آنها آشکارا قوانین را نادیده می‌گیرند.

در ماه مه، چین و روسیه یک گشت‌زنی هوایی مشترک در آب‌های نزدیک به ژاپن و تایوان برگزار کردند که این اقدام آنها از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه به شمار می‌رفت. او گفت: عملیات‌های نظامی مشترک میان این قدرت‌های نظامی بی‌شک به نگرانی در میان دیگر کشورها دامن می‌زند.

همچنین فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن در اجلاس شانگری-لا سخنان مشابهی مطرح کرده و گفت کشورش خواستار افزایش بودجه نظامی می‌شود و احتمالا به دنبال تسلیحات تهاجمی پیشرفته‌تر برود. او گفت: شرق آسیا فردا، اوکراین بعدی خواهد بود.

وزیر دفاع ژاپن همچنین شنبه با توصیف چین به عنوان "کشوری که مایه نگرانی است"، گفت امنیت و ثبات در تنگه تایوان هم برای امنیت چین و جهان مهم است.

او در صحبت‌هایش همچنین از کره‌شمالی که امسال دست‌کم ۱۸ پرتاب موشکی داشته، انتقاد کرده و گفت نمی‌توان به رژیم پیونگ‌یانگ اجازه داد که ژاپن، این منطقه و جامعه بین‌المللی را تهدید کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر