/
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
سی‌ان‌ان:

آمریکا به دنبال بازآرایی روابط با عربستان است

بر اساس یک گزارش جدید، دولت آمریکا به دنبال بازآرایی رابطه خود با عربستان است.
کد خبر : ۴۶۰۰۰
به گزارش نبض نفت به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان در حالی از این تصمیم برای «بازآرایی» روابط گزارش داد، که این اقدام به نادیده گرفتن قتل جمال خاشقجی منجر می‌شود. این در حالیست که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا متعده شده بود تا ریاض را برای قتل این روزنامه‌نگار منتقد سعودی «مطرود» کند.

دولت آمریکا در گزارشی اطلاعاتی که سال گذشته منتشر کرد، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را مسئول قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول دانست. جنازه این روزنامه‌نگار که در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید، هرگز پیدا نشد.

اما جو بایدن که با افزایش قیمت گاز در آمریکا و تلاش‌های جهانی برای پاسخگو کردن روسیه در مقابل حملاتش علیه اوکراین مواجه شده، آماده است تا از کنار این مسئله گذشته و رابطه آمریکا با عربستان و رهبر بالفعل آن را احیا کند.

یک مقام آمریکایی با اشاره به قتل خاشقجی گفت: هر دو طرف به این نتیجه رسیده‌اند که برای دستیابی به صلح و ثبات در خاورمیانه، باید از کنار این مسئله بگذریم.

این مقام افزود، سعودی‌ها مسئله قتل خاشقجی را مربوط به گذشته می‌دانند و این را به آمریکا هم گفته است.

نامزد خاشقجی در واکنش به سفر احتمالی بایدن به عربستان در ماه آینده میلادی گفت: تصمیم بایدن برای ملاقات با بن‌سلمان برای من و حامیان آزادی و عدالت بسیار ناراحت‌کننده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر