/
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
معاون اول رئیس‌جمهوری:

زمینه‌ همکاری ایران و عراق در برداشت از میدان‌های مشترک نفتی هموار است

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: زمینه‌های همکاری بین دو دولت ایران و عراق در زمینه‌های دانشگاهی، حمل‌ونقل، برداشت از میدان‌های مشترک نفتی، انرژی، خدمات فنی - مهندسی، پزشکی و بهداشتی در دولت سیزدهم هموار شده است.
کد خبر : ۴۶۳۳۳
نبض نفت-محمد مخبر شامگاه یکشنبه (پنجم تیرماه) در دیدار با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق فقط به همسایگی خلاصه نمی‌شود و بسیار عمیق است، گفت: استقلال، رفاه، ثبات و امنیت در عراق برای مسئولان و مردم ایران حائز اهمیت است.  

وی با تأکید بر اینکه زمینه‌های همکاری بین دو دولت در زمینه‌های دانشگاهی، حمل‌ونقل، برداشت از میدان‌های مشترک نفتی، انرژی، خدمات فنی - مهندسی، پزشکی و بهداشتی در دولت سیزدهم هموار شده است، افزود: توسعه راه‌های مواصلاتی از جمله ریلی، زمینی و دریایی برای توسعه اقتصادی دو کشور بسیار مهم است.

نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار با اشاره به اشتراک‌های فراوان تاریخی، مذهبی و فرهنگی بین ایران و عراق تصریح کرد: زمینه‌ها و طرح‌های بزرگی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد و بر این اساس دولت عراق هم برای اجرای هرچه سریع‌تر توافق‌ها عزم راسخ دارد.

در این دیدار دو طرف ضمن بررسی مذاکرات پیشین و مرور تازه‌ترین وضع همکاری‌های مورد توافق در حوزه‌های مختلف اقتصادی، درباره رفع موانع و تسریع این اقدام‌ها تبادل‌نظر کردند.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر