/
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
پروازهای حج با حداقل تاخیر انجام شد؛

چندین بار موتور‌های هواپیماها را تعمیر و تعویض کردیم

سرپرست ایران ایر اظهار داشت: ١۶٢ پرواز رفت و ١۶۶ پرواز برگشت انجام شد در حالی که با محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در تعداد هواپیما داشتیم و فاصله بین پروازهای حج بسیار کوتاه بود و در این مدت چندین بار تعویض موتور داشتیم.
کد خبر : ۴۷۰۱۲
نبض نفت-شمس‌الدین فرزادی‌پور در مراسم پایان پرواز حج با بیان اینکه آخرین پرواز حج صبح امروز ساعت ۵ و ۵٠ دقیقه در فرودگاه حضرت امام به زمین نشست، اظهار داشت: سفر به حج ضیوف الرحمان است و به همین دلیل پروازهای حج را خداوند مدیریت می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط بسیار سختی پروازهای حج را انجام دادیم، ادامه داد : ١۶٢ پرواز رفت و ١۶۶ پرواز برگشت انجام شد در حالی که با محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در تعداد هواپیما داشتیم و فاصله بین پروازها بسیار کوتاه بود و در این مدت چندین بار تعویض موتور داشتیم.

سرپرست شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تاکید کرد: با وجود تمام این محدودیت‌ها پروازهای حج با حداقل تاخیر انجام شد .

فرزادی‌پور گفت: هواپیمایی که نقص فنی داشتند و فکر نمی‌کردیم به پرواز حج برسند با تلاش مهندسان پروازی تعمیر شدند و آماده پرواز حج شدند. همچنین توانستیم در مدت زمان کوتاه ترمینال سلام فرودگاه امام را برای پذیرش زائران آماده کنیم. در همین مدت کروی پروازی درگیر کرونا شدند و با مشکل بدی آب و هوا مواجه شدیم اما در نهایت علمیات جمعی حج  با همراهی دستگاه های مرتبط بدون مشکل به اجرا رسید.

وی ادامه داد: پروازهای برگشت هم در ١۶ روز انجام شد و به دلیل تراکم پروازهای حج، به طور میانگین روزانه ١۴ پرواز برگشت حج انجام شد و در مجموع حدود ۴٠ هزار حاجی در این پروازها جا به جا شدند که جابه جایی بیش از ١١ هزار نفر از فرودگاه امام انجام شد.

منبع:ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر