/
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
اتحادیه اروپا:

مسائلی هستند که باید با روسیه بررسی کنیم

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، با وجود تحریم‌هایی علیه مسکو و حمایت‌های نظامی از اوکراین، اتحادیه اروپا باید به تماس دیپلماتیک خود با روسیه درباره مسائل کلیدی مانند امنیت اتمی و تامین جهانی غذا ادامه دهد.
کد خبر : ۴۷۹۲۹

به گزارش نبض نفت به نقل از شبکه خبری راشاتودی، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیداری با قانونگذاران پارلمان اتحادیه گفت: دیپلمات‌ها برای گفت‌وگو با دیگران آموزش دیده‌اند و بی شک مسائلی هستند که باید با رئیس جمهوری روسیه مطرح شود.

بورل درباره اوضاع امنیتی پیرامون نیروگاه برق اتمی زاپوریژیا به عنوان یکی از مسائل مهم یاد کرد.

وی همچنین افزود، توافقی برای ازسرگیری انتقال محموله‌های غلات از بنادر اوکراین در ماه گذشته بدون صحبت با مقام‌های روسی امکان‌پذیر نبود.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین درباره تغییر تحریم‌های ضد روسی امتناع و تاکید کرد که این اتحادیه باید حمایت‌های نظامی خود از اوکراین را بیشتر کند.

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در ادامه تاکید کرد: اکنون زمان تضعیف نیست. رهبران اتحادیه اروپا باید تلاش‌های خود را برای تامین مالی ارتش کی‌یف دو چندان کنند. زنده نگه داشتن اوکراین از نظر اقتصادی کاملا حیاتی است.

بورل به قانونگذاران پارلمان اروپایی نیز گفت، اتحادیه اروپا از سیاست تحریمی خود دست برنمی‌دارد. برای ما مهم است که بر این نکته تاکید کنیم که تحریم‌ها موثر هستند. باید ابتدا منتظر تاثیر تحریم‌ها بمانید بعد آنها را لغو کنید.

هر دو تلاش برای حمایت مالی و نظامی از اتحادیه اروپا آن هم زمانی که این اتحادیه با تورم فزاینده و بحران انرژی دست‌وپنجه نرم می‌کند، هزینه بردار بوده است.

اتحادیه اروپا تاکنون یک میلیارد یورو از بسته کمک اقتصادی ۹ میلیارد یورویی خود را به اوکراین اختصاص داده و به کی‌یف ۲.۵ میلیارد یورو کمک نظامی داده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بروکسل را به خودکشی اقتصادی با وضع تحریم‌ها علیه مسکو متهم کرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر