/
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
سیاستمدار ارمنستانی:

ایران خواستار حفظ ارمنستان واحد است

رئیس یکی از احزاب ارمنستان می‌گوید ایران از جمله کشورهایی است که خواستار حفظ موجودیت ارمنستان واحد است.
کد خبر : ۴۸۰۸۰
نبض نفت-رئیس حزب اپوزیسیون دولت ارمنستان روز دوشنبه گفت که ایران و روسیه از جمله کشورهایی هستند که خواستار حفظ موجودیت ارمنستان واحد هستند.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، «هرانت باغراتیان» رئیس «حزب آزادی» و نخست وزیر سابق  ارمنستان در نشست خبری گفت، روسیه و ایران علاقمند  به حفظ موجودیت ارمنستان واحد هستند.

باغراتیان در ادامه اظهار داشت که هرگونه تغییر در مرزها نیاز به همه پرسی دارد و پس از آن رئیس جمهور باید آن را امضا کند.

وی در ادامه گفت که آمریکایی‌ها گفته‌اند که به باکو یاری نمی‌رسانند و تنها برای مین‌زدایی کمک خواهند کرد که البته صحیح نیست.

این سیاستمدار ارمنستانی در واکنش به سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، سفر پلوسی نشان داد که ناتو منتظر ما نخواهد ماند.

«سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان  نیز در روزهای گذشته در یک رشته توییت در خصوص تحولات منطقه قفقاز و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران نوشت: «در مناقشات منطقه‌ای و بین‌المللی مواضع اصولی ‎جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب عزت، حکمت، مصلحت و بر اساس حق، انصاف، عدالت و حقوق بین الملل استوار است.» ‎

وی افزود: «قوه عاقله نظام قطعا بهترین تصمیم را در بهترین زمان می‌گیرد و همیشه از منافع و امنیت ملی خود و منطقه پاسداری می‌کند.»

موسوی با ذکر این نکته که در ‎منافع حیاتی لابی‌گری، جانبداری هیجانی و عملیات روانی بی اثر است، نوشت: «اثرگذاری بر تصمیم سازان، تصمیم گیران و مجریان سیاست خارجی و دفاعی اگر واجد مولفه‌های فوق و فاقد عقلانیت و دوراندیشی باشد، مشکوک، مضر و بلکه تکمیل کننده پازل دشمنان ایران و تخریب سیاست همسایگی دولت است.»

سفیر ایران در باکو در توییت دیگری خاطرنشان کرد: «در موضوع ‎همسایگان شمالی مواضع اصولی ‎ایران از ۳۰ سال پیش مشخص است و بارها توسط رهبر انقلاب، رئیس جمهور، وزیر خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه بیان شده که همانا تغییر ناپذیری مرزهای بین‌المللی و تغییرات ژئوپولیتیکی است.»

تازه‌ترین دور درگیری بین باکو و ایروان شماری کشته و مجروح برجای گذاشت. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارتش این کشور طی درگیری‌های ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۳ شهریور) با ارمنستان، ۷۹ کشته و ۲۸۲ زخمی داده است.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نیز در جلسه کابینه گفت که دستکم ۱۳۵ نظامی ارمنستانی در  درگیری‌های مرزی با جمهوری آذربایجان کشته شده‌اند.

منبع:فارس

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر