/
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
دولت آلمان؛

کابوس جدید آلمان یک قدم تا واقعیت

در حالی که دولت آلمان تلاش می‌کند تا از طریق تخصیص یارانه انرژی به شرکت‌های صنعتی در این کشور کمک کند اما بعید است بتواند جلوی مهاجرت آنها را بگیرد.
کد خبر : ۴۸۵۶۴

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، اگرچه دولت آلمان می‌خواهد با اجرای یک بسته حمایتی 200 میلیارد یورویی به شرکت‌ها و خانوارهای این کشور در برابر افزایش قیمت برق و گاز کمک کند اما بعید است این اقدام بتواند جلوی کوچ شرکت‌های صنعتی به خارج از آلمان را بگیرد.

چند برابر شدن قیمت برق و گاز در آلمان باعث شده  تا بسیاری از شرکت‌های صنعتی به فکر مهاجرت و انتقال فعالیت خود به خارج از آلمان بیافتند.

دولت آلمان اجرای بسته 200 میلیارد یورویی را از ماه گذشته در دستور کار قرار داده و این بسته در قالب کمک به جلوگیری از افزایش قیمت گاز و کاهش مالیات بر سوخت برای خانوارها و شرکت‌های متوسط و کوچک اجرا می‌شود.

مدز رایدر، مدیر عامل شرکت صنعتی روزنتال در باواریا، می‌گوید: این طرح پیشنهادی در شرایط کنونی چیزی را تغییر نداده و ما همچنان باید به دنبال موقعیت مکانی دیگری بگردیم.

این شرکت که 143 سال پیش تأسیس شده چند وقتی است که می‌خواهد بخشی از تولید خود را به خاطر افزایش هزینه‌ها به خصوص در حوزه انرژی به خارج آلمان منتقل کند و رایدر می‌گوید: طرح جلوگیری از افزایش قیمت گاز برای متقاعد کردن روزنتال در عدم خروج از آلمان بیش از حد مبهم است.

قرار است این هفته دولت آلمان جزئیات دقیق اجرای این بسته کمکی که قرار است تا بهار سال 2024 اجرا شود را اعلام کند.

بالا بودن هزینه نیروی کار و دیگر هزینه‌های مرتبط با تولید باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های صنعتی در آلمان به فکر تغییر مکان و خروج از آلمان بیافتند و بخشی یا تمام خط تولید خود را به سمت کشورهای اروپایی ارزان‌تر ببرند.

لارس فلد، مشاور وزیر اقتصاد آلمان، اعلام کرده که بحران انرژی و افزایش شدید قیمت گاز ناشی از کاهش شدید صادرات گاز روسیه به اروپا در سایه بحران درگیری نظامی در اوکراین، چنین تصمیماتی را به دغدغه اصلی شرکت‌ها تبدیل کرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر