/
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد:

روند مطلوب تولید گاز در پالایشگاه ایلام

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از روند مطلوب تولید گاز طبیعی در پالایشگاه ایلام خبر داد.
کد خبر : ۴۸۶۷۲

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در سفر به استان ایلام، در نشست با مدیرعامل و هیئت رئیسه شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه پایداری عرضه گاز در سایه تولید محقق می‌شود، گفت: در فصل سرد سال، امکان قطعی گاز در استان‌های کشور وجود دارد، از این رو، نقش پالایشگاه‌ها در این زمینه حیاتی است. 

وی افزود: ایلام در حوزه انرژی به‌ویژه نفت و گاز ظرفیت مناسبی دارد و در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی اقدام‌های قابل‌توجهی هم انجام شده است، اما کافی نیست، به همین دلیل دولت سیزدهم با رویکرد کار و کرامت، به مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور توجهی ویژه‌ داشته و برای رشد و توسعه آنها در زمینه‌های مختلف، برنامه دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه ایلام از لحاظ شاخص‌های توسعه‌یافتگی در ردیف استان‌های کمتر برخوردار کشور قرار دارد و باید برای جبران عقب‌ماندگی‌ها، منابع قابل توجهی به آن اختصاص یابد، تصریح کرد: این استان در دولت‌های پیش کمتر مورد توجه قرار گرفته و این دولت برای توسعه همه‌جانبه آنها برنامه دارد که به مرور زمان اجرایی خواهد شد.

چگنی از نقش‌آفرینی این منطقه به‌عنوان دژ مستحکم کشور در زمان دفاع مقدس یاد کرد و گفت: به مدد تلاش مسئولان استانی و از آنجا که در این زمینه، دولت توجه به مناطق محروم را در دستور کار قرار داده، این منطقه نیز روز به روز در حال پیشرفت است.

وی اظهار کرد: اکنون مرحله دوم پالایشگاه گاز ایلام با پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصد در حال اجراست که با بهره‌برداری از مرحله دوم این واحد صنعتی، روزانه ۳ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید اضافه می‌شود و انتظار می‌رود اجرای این پروژه در توسعه استان و استان‌های همجوار تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان از تلاش‌های مدیرعامل و مجموعه همکاران پالایشگاه گاز ایلام در زمینه‌های مختلف قدردانی و بیان کرد: کارکنان پالایشگاه‌ها در خط مقدم تولید و اقتصاد کشور هستند و در زمان دفاع مقدس در تأمین انرژی و امروز با تولید پایدار در زمینه‌های مختلف، نقش‌آفرینی می‌کنند که این مهم، ستودنی است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر