نقدهای جدی به خودسهامداری خودروسازان مطرح است
وی ادامه داد: در نهایت با برگزاری این جلسات به یک پیشنویس رسیدیم که برای جمعبندی نهایی باید کارشناسان نظر میدادند.
قربانزاده خاطرنشان کرد: در این جلسات فضای کلی واگذاری صنعت خودرو مطرح شد و قرار است که در این جلسه موضوعات را عینی و جزئی پیش ببریم. اغلب افراد و کارشناسان نسبت به وظایف حاکمیتی دولت در این دو شرکت انتقاد داشتند و اینکه دولت میتوانست بهتر از این در حوزه مسائلی مانند قیمتگذاری و زیان به خودروسازان که حدود 150 هزار میلیارد تومان و با احتساب سود از دست رفته بین 230 تا 240 هزار میلیارد تومان میشود، عمل کند.
پیچیدگی باز شدن قفل سهامداری در شرکت ساپیا
رئیس سازمان خصوصیسازی ادامه داد: باید در این زمینه به تبادل نظر رسید و این نقشه که ایستگاههایی داشته باشد و اینکه این ایستگاهها در چه زمانهایی باشد، با نظر کارشناسان تأمین شود. همچنین نقد جدی به خود سهامداری خودروسازان مطرح شده است و اگر دولت حاکمیت شرکتی را بپذیرد و رای دولت در اقلیت و به اندازه سهامش تثبیت شود و قوانین حاکمیت شرکتی اجرا شود، موضوع واگذاری به راحتی محقق خواهد شد؛ البته در مورد شرکت سایپا قفل سهامداری باید به شکل دیگری باز شود.
وی اضافه کرد: سازمان خصوصی سازی بالاخره پس از تغییر و تحولاتی که در حوزه عملکرد داشته است، بر موضوع خودرو متمرکز شده و این موضوع پیشانی کار این سازمان در زمان حاضر تلقی میشود چراکه مزایده بسیار بزرگ و خوبی برگزار کردیم و موضوع واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز حل شد و اکنون باید موضوع خودرو را با تمرکز بیشتر رسیدگی کنیم.
وی گفت: یک جلسه دیگر هم با دانشگاهیان و صاحبنظران خواهیم داشت تا جلسات در محیط دانشگاه کامل شود و در نهایت میتوان موضوع را در دولت پیش برد.
منبع:تسنیم