/
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
معاون وزیر نفت در امور گاز در برنامه صف اول شبکه یک سیما: معاون وزیر نفت در امور گاز در برنامه صف اول شبکه یک سیما:

مذاکرات ایران با عراق در زمینه تداوم صادرات گاز آغاز شده است

دولت سیزدهم از بدو تشکیل، در حوزه دیپلماسی انرژی به‌ویژه در حوزه گاز، بسیار فعال عمل کرده است.
کد خبر : ۴۹۴۳۸

به گزارش نبض نفت به نقل ازروابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در برنامه صف اول شبکه یک سیما در بخشی از سخنان خود، درخصوص عملکرد این شرکت در حوزه صادرات گاز، با بیان این مطلب، اظهار داشت: در حوزه صادرات گاز به عراق، تمدید قراردادها برای صادرات به این کشور، در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: مذاکرات ما با عراق در زمینه تداوم صادرات گاز به این کشور آغاز شده، ضمن آن‌که چون سال آینده، نخستین قرارداد صادرات ما که به بغداد است، به اتمام می‌رسد، نخستین بخش مذاکرات به این قرارداد اختصاص دارد.

چگنی با بیان این‌که، طرف عراقی متقاضی تمدید قرارداد صادرات گاز است و ما نیز در این زمینه، نظر مثبتی داریم، تصریح کرد: در همین راستا، سال آینده نیز قرارداد ما با بصره درخصوص صادرات گاز به اتمام می‌رسد که مذاکرات در این زمینه نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به توسعه روابط در حوزه انرژی با کشورهای همسایه، خاطرنشان کرد: عراق به انرژی به‌ویژه گاز نیاز دارد و ما در صدد هستیم با تمدید قرارداد با این کشور، این نیاز را مرتفع سازیم.  

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر