/
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
پالایشگاه گاز ؛

برگزاری مانور سنجش آمادگی در برابر حوادث جاده‌ای از سوی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد

مانور تصادف جاده ای و واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل کارکنان شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با دو دستگاه سواری در منطقه عملیاتی خانگیران شهرستان سرخس برگزار شد.
کد خبر : ۴۹۴۴۷

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سخنگوی کمیته شرایط اضطراری پالایشگاه در این خصوص گفت: این مانور فرضی با سناریو " تصادف جاده ای " برگزار شد و طبق آن یک دستگاه اتوبوس حامل کارکنان شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در حین برگشت از پالایشگاه به سرخس در سانحه تصادف دچار حادثه و واژگونی شد.

رضا رضازاده افزود: این حادثه شبیه سازی شده حد فاصل چهار کیلومتری پالایشگاه شهید هاشمی نژاد و روستای گنبدلی به وقوع پیوست و از لحظه وقوع این حادثه با هماهنگی های صورت گرفته نیروهای امدادی، آتش نشانی و اورژانس پالایشگاه و نیروی انتظامی به همراه نیروهای اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و راهداری برای امداد رسانی به مصدومین بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: همزمان با اعلام مانور حادثه، کمیته شرایط اضطراری نیز در محل پالایشگاه با حضور فرماندار و اعضای شورای تامین سرخس و مدیریت پالایشگاه تشکیل و راهبری و کنترل های لازم امداد رسانی به حادثه آغاز شد.

رئیس روابط عمومی پالایشگاه بیان کرد: در این مانور امداد رسانی به حادثه دیدگان و مجروحین در مدت زمان یک ساعت بطول انجامید و 25 نفر از مصدومین فرضی حادثه برای انجام مراحل درمان به مراکز درمانی پالایشگاه و شهرستان منتقل شدند.

رضازاده بیان کرد: از مهمترین اهداف برگزاری این مانور ارزیابی هماهنگی دستگاه های خدمت رسان در صحنه حادثه، سنجش آمادگی و ارتقاء مهارت آتش نشانان و اورژانس پالایشگاه در مواجهه با حوادث جاده ای، ارزیابی توان نیروهای شرکت کننده در این مانور، بازبینی امکانات و بهره برداری از تجهیزات امداد و نجات، بررسی نقاط ضعف و قوت در امداد رسانی به مصدومین بوده است.

گفتنی است: در طول سال مانورهای مختلفی با هدف آمادگی هر چه بیشتر نیروهای امدادی و آتش نشانی پالایشگاه با همکاری دستگاه های ذیربط در شرایط اضطراری برگزار می شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر