/
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
به منظور سنجش میزان آمادگی واحد فناوری اطلاعات:

مانور پدافند سایبری در شرکت گاز استان سمنان برگزار شد

به منظور سنجش میزان آمادگی و مقابله با حملات سایبری احتمالی،شرکت گاز استان سمنان با استفاده از توان فنی و تجهیزاتی، مانوری را در این زمینه برگزار کرد.
کد خبر : ۴۹۵۰۴

به گزارش نبض نفت به نقل ازروابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدجواد حقیقت حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اعلام خبر فوق، گفت: مانور وقوع حملات سايبري با حضور كارشناسان IT و HSE با هدف آماده سازي نيروها، فراهم کردن تجهيزات جهت مقابله با بحران ها،  تحليل و ارزيابي نقاط قوت و ضعف،  ارتقای آگاهی کارکنان در مواجهه با شرایط اضطراری و افزایش هماهنگی ها برگزار شد.

وی افزود: با توجه به افزايش روز افزون بهره وري از شبكه جهاني اينترنت و همچنين وجود حملات سايبري در اين شبكه، آمادگي هرچه تمام‌تر در مواجهه با موارد بحراني و مقابله با تهديدات سايبري اجتناب ناپذير و ضروري است.

مدیرعامل شركت گاز استان سمنان در خصوص توجه به مقوله امنیت اطلاعات که یک امر اساسی، مهم و ضروری بوده و عدم توجه جدی به آن موجب بروز خسارات بسیار زیادی خواهد شد، گفت: ضرورت دارد با نگاه ویژه به مخاطرات فناوری های نوین و ارتقای و بهبود ظرفیت های دانش تخصصی و زیر ساخت های فنی، این تهدیدات را شناسایی و از بروز آن پیشگیری کنیم؛ و در این راستا واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت گاز استان سمنان سعي دارد با برگزاري مانورهاي مختلف، نقاط ضعف خود را شناسايي و آنها را به حداقل برساند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر