/
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه شورای اداری شهرستان سنندج؛

لزوم صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی در تمامی ادارات و سازمان‌ها

رعایت الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی در ادارات دولتی و مراکز صنعتی بسیار حائز اهمیت بوده و همه باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.
کد خبر : ۴۹۵۰۳

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان سنندج ضمن بیان مطلب فوق؛ اظهار داشت: برخلاف تصور عده‌ای از مصرف کنندگان، بهینه‌سازی مصرف انرژی به این معنا نیست که از انرژی استفاده نکنیم یا کمتر استفاده کنیم بلکه به این معناست که به اندازه کافی و صحیح از منابع انرژی بهره ببریم و از هدر رفت آن به هر نحوی جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: اهميت رعايت مصرف بهينه گاز طبيعي در سازمان‌ها در آستانه شروع فصل سرما و افزايش روند مصرف گاز طبيعي دارای اهمیت فراوانی بوده و با شروع پيك مصرف انرژي بخصوص گاز طبيعي از آبان ماه، رعايت مصرف بهينه انرژی بعنوان يك ضرورت اساسي مطرح است و رعایت الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی در ادارات دولتی و مراکز صنعتی بسیار حساس و حیاتی است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان بیان کرد: براساس ماده 43 قانون بودجه سال 99، ادارات و ارگان‌هاي دولتي مكلفند در سال جاري با راهكارهاي عملي 10 درصد از مصرف گاز طبيعي را كاهش دهند و براي بررسی رعایت این مصوبه، شركت گاز استان كردستان هرسال از طریق گروه پايش انرژي ادارات دولتی را رصد می کند.

فعله‌گری در مورد آمادگی تاسیسات و نیروهای شرکت گاز استان کردستان بیان کرد: تمهیدات لازم برای توزیع عادلانه گاز طبیعی اندیشده شده و امکانات و تاسیسات این شرکت برای خدمت رسانی در فصل سرما از آمادگی کامل برخوردار است و همراهی مشترکین عزیز می تواند زمستان آرامی را برای همه رقم زند.

 مديرعامل شركت گاز استان كردستان اضافه کرد: شرکت ملی گاز ایران همسو با سیاست‌های کلان وزرات نفت مبنی بر بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و کاهش هزینه مشترکان، همچنین ایجاد اشتغال در کشور اجرای طرح بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری ، مدارس و ادارات دولتی را در دستور کار قرار داده تا با حمایت مالی و فنی از آن دسته از مشترکان گاز طبیعی که سیستم موتورخانه مرکزی گرمایشی دارند، نسبت به بررسی وضع فنی آنها به‌صورت رایگان اقدام شود.

این مقام مسئول یادآور شد : بر این اساس، با اختصاص و پرداخت هزینه‌های لازم توسط شرکت ملی گاز ایران، سیستم موتورخانه مشترکان در بخش‌های سرویس و تنظیم مشعل، عایق‌کاری تأسیسات و نصب دستگاه ضدرسوب مغناطیسی ارزیابی، اصلاح و بهینه‌سازی می‌شود که مشترکان واجد شرایط و شرکت‌های دارای رتبه یک تا پنج تأسیسات از سازمان برنامه و بودجه و مجریان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبت‌نام از این سامانه استفاده کنند.

فعله‌گري راهكار مفيد و موثر در صرفه جويی در منابع انرژي بخصوص گازطبيعي را ارتقاء سيستم‌هاي گرمايشي دانست و بيان کرد: در فصل سرد سال باتعريف اقدامات اصلاحي و بروزرساني تاسيسات و تجهيزات گرمايشي ادارات و منازل مسكوني مي توان گام بسيار بلندي در راستاي تحقق اهداف استراتژيك كارگروه مصرف انرژي در جهت کاهش هدر رفت گاز طبيعي برداشت و با اين اقدامات به سر مقصد نهايي كه همان صرفه جويي است، دست يافت.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ضمن اشاره به گسترش شبکه های گازرسانی در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان ، بیان داشت : در حال حاضر 32 شهر با ضریب نفوذ 100 درصد و 1502 روستا با ضریب نفوذ حدود 99 درصد تحت پوشش گاز طبیعی است و هر سال به تعداد مشترکین گاز طبیعی افزوده می شود و این نیاز ضروری احساس می شود که بایستی براي استاندارد کردن مصرف انرژي بايد تجهيزات و امكانات ادارات دولتي، صنايع و منازل مسكوني به روز رساني شود.

در ادامه این جلسه حسین عسگری فرماندار سنندج  نیز ضمن تشكر از گسترش شبکه‌های گازرسانی در سطح استان كردستان اظهار داشت: شركت استان كردستان جزء دستگاه‌هاي اجرايي بسيار فعال است كه از تمام ظرفيت‌هاي قانوني موجود براي ارائه خدمات استفاده مي‌کند.

فرماندار شهرستان سنندج  کردستان یادآور شد: تحت پوشش قراردادن 100 درصد جمعيت شهري در 32 شهر  و حدود 99 درصد جمعيت روستايي در 1502 روستای از  گاز طبیعی در استان كردستان كه از وضعيت جغرافيايي بسيار ويژه‌ای برخوردار است، كار ساده‌اي نيست و لوله گذاري در زمين هاي سنگي و عبور از مسيرهاي دشوار كه كمتر در نقاط ديگر ايران مشاهده مي‌شود علاوه بر سختي و صعب‌العبور بودن فقط در تخصص كاركنان و عوامل اجرايي شركت گاز استان كردستان است كه جز تحسين و تشكر از اين همه زحمات ، كاري ديگري نمي توان انجام داد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر