/
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز خبر داد:

مقاوم سازی ایستگاه‌ها اقدام مهم شرکت گاز استان البرز در حوزه پدافند غیر عامل

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: مقاوم سازی ایستگاه ها از اقدامات مهم در حوزه پدافند غیر عامل در این شرکت بوده که انجام شده است.
کد خبر : ۴۹۵۰۶

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدرضا غفاریان مدیر عامل شرکت گاز استان البرز در حاشیه برگزاری مانور پدافندغیر عامل این شرکت، اظهار کرد: پدافند زیستی، شیمیایی، محیطی، الکترونیکIT  و پدافند غیر عامل تاسیسات از جمله بخش های پدافندی است که در شرکت گاز استان البرز تعریف شده است.

غفاریان اضافه کرد: هر یک از شرکت های گاز استانی با توجه به موقعیت جغرافیائی می تواند در مواجهه با شرایط طبیعی و یا غیر طبیعی نظیر طوفان، سیل، زلزله، عملیات خرابکارانه و ... قرار گیرد که هریک از این شرایط می تواند منجر به بروز پیامدهایی مانند قطع گاز مشترکین، نشت گاز، انفجار و آتش سوزی در شبکه، خطوط و تأسیسات، افت فشار، آلودگی آب، خاک و هوا(در اثر نشت مواد بودارکننده) و ... شود و بحران های با سطوح مذکور را به وجود آورد.

وی ادامه داد: بر این اساس مانورهای سطح A , b , c تعریف شده و هر ساله حد اقل یک مانور در سطحA  و چندین مانور در سطح B و C در سطح شرکت گاز استان با هدف پیش بینی و پیشگیری و آمادگی کارکنان برای مواجهه با بحران ها و حوادث طبیعی و غیر طبیعی  و آزمودن تاب آوری سیستم در شرکت گاز استان البرز برگزار می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: در راستای کاهش آسیب پذیری، افزایش بازدارندگی و تداوم فعالیت های ضروری در مقابل تهدیدات انسان ساخت و حوادث و بلایای طبیعی علاوه بر برگزاری مانور سطح بندی دارایی های نیروی انسانی و تاسیسات و ...طبقه بندی حساس، مهم، حیاتی انجام شده و برای حفاظت از آنها برنامه‌ریزی صورت پذیرفته است.

غفاریان ادامه داد: مقاوم سازی ایستگاه ها ، لحاظ کردن پارامترهای پدافند غیر عامل در طراحی اولیه ساختمان های اداری و تاسیساتی و ...لحاظ کردن پارامتر های ایمنی، بلوک بندی نقشه گازرسانی خطوط و شبکه و تخصیص نفرات به هر بلوک، جانمایی و تاسیس و راه اندازی سه آشیانه امداد برای خدمات رسانی هرچه سریعتر در مواقع بحران، به کار گیری امداد موتور سوار، تجهیز و تخصیص هفت خودروی بحران و استقرار در نقاط مختلف استان بر اساس بعد مسافت و تراکم تاسیسات از دیگر اقدامات پدافندی غیر عامل در شرکت گاز استان البرز است.

وی ادامه داد: تخصیص شماره های 5 رقمی اضطراری برای کمیته بحران شرکت گاز استان البرز، شناسایی و جمع آوری اطلاعات مربوط به مراکز پر خطر (ایستگاه های CGS-TBS-CPSوCNG )که در صورت بحران و شرایط اضطراری از آنها استفاده شود و درخواست لیست نانوایان فعال در هرمنطقه یا محله به منظور تامین سوخت دوم برای این گروه هدف که در شرایط بحرانی و اضطرار مورد استفاده قرار گیرد از فعالیت های مهم پدافندی غیر عامل در شرکت گاز استان البرز بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز گفت: مقاوم سازی ایستگاه ها از اقدامات مهم پدافندی غیر عامل در شرکت گاز استان البرز بوده که در این راستا مقاوم سازی 11 ایستگاه در پیمان قرار داده شده است.

غفاریان خاطر نشان کرد: تشکیل گروه های واکنش سریع حراست و بهره برداری نیز باید از اقدامات پدافندی غیر عامل در شرکت گاز استان البرز عنوان کرد که جمعاً 28 گروه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: بررسی و اصلاح پوشش بیسیم در سطح استان، برگزاری جلسات بررسی و تجزیه و تحلیل حوادث سال قبل، شناسایی و تجزیه و تحلیل مناطق بحرانی و چالش ها، پیش بینی و آماده سازی ملزومات مورد نیاز و حصول اطمینان از آمادگی تجهیزات از اقداماتی بوده که شرکت گاز استان البرز در پدافند غیر عامل انجام داده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز خاطرنشان کرد:  پدافند الکترونیک در حوزه ITنیز از نظر دور نبوده و در این راستا جذب پیمانکار در واحد IT برای  ISMS،برای نصب دکل و ریپیتربرای رفع مشکلات بیسیم، به کارگیری دو روش مجزا به منظور تهیه فایل پشتیبان در دو بستر اینترنت و اینترانت در دستور کار قرار گرفته است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر