/
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
صدور بارنامه های صوری،

یکی از مشکلات حوزه قاچاق سوخت

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان:با تهیه نرم افزار آنلاین حمل و نقل و رصد دقیق تردد کامیون ها پس از صدور بارنامه، می توانیم با قاچاق گازوئیل مبارزه کنیم.
کد خبر : ۴۹۹۹۳

به گزارش نبض نفت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران  ؛ مسعودی در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در 2 سال اخیر با تدابیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان، در تابستان کالابرگ نفت سفید برای روستاهای صعب العبور اختصاص یافت و نسبت به ذخیره سوخت اقدام کردند تا سوخت رسانی در فصل سرد سال وضعیت روان و قابل توجهی داشته باشد.وی افزود: ناوگان نفتکش هم حسب دستور وزیر سابق نفت با افزایش کرایه ها، دوباره به سمت حمل و نقل سوخت بازگشتند و 115 ناوگان فعال در استان وجود دارد.

 

به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان؛ در حوزه کمیت و کیفیت سوخت مشکل خاصی نداشتیم. تمامی جایگاه عرضه سی ان جی به طور کامل و دو جایگاه آوج و قزوین هم با تدابیر اداره کل استاندارد وارد مدار عرضه سوخت شدند و هم اکنون هیچ جایگاه تعطیل نداریم.مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان گفت: ناوگان دیزلی تقاضای افزایش سهیمه داشتند که با هماهنگی ستاد سوخت کشور، سهمیه این خودروها به 2 برابر افزایش یافت.

مسعودی گفت: قاچاق گازوئیل که یارانه 300 تومان و قیمت فوب خلیج فارس آن 30 هزار تومان است و نسبت به سایر کالاها از ریسک بسیار پایینی برخوردار و در صدر قاچاق سوخت در کشور است و قاچاقچیان و سودگران بیشتر به این کار تمایل دارند.وی اعلام کرد: در 7 ماه گذشته 133 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردیم و به تعزیرات معرفی کردیم و کارت سوخت سوداگران مسدود و قفل شده است. بیش از 40 هزار لیتر از فرآورده های نفتی توسط فراجا کشف و وارد انبار نفت استان شد.

این مسئول، صدور بارنامه های صوری را، یکی از مشکلات حوزه قاچاق سوخت دانست.

مسعودی گفت: بیش از 403 فقره در 6 ماهه اول امسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا بارنامه های صوری صادر شده است و متاسفانه با این بارنامه ها، گازوئیل در کارت کامیونداران شارژ می شود و همین امر به قاچاق سوخت کمک شایانی می کند.وی اذعان کرد: با تهیه نرم افزار آنلاین حمل و نقل و رصد دقیق تردد کامیون ها پس از صدور بارنامه، می توانیم با قاچاق گازوئیل مبارزه کنیم.این مسئول همچنین گفت: بر اساس درخواست دادستانی هرمزگان از دادستانی کل کشور پروانه شرکت های صادر کننده بارنامه های سوری ابطال می شود.

مسعودی گفت: هیچ مجوزی برای استفاده از نفت گاز برای دیزل ژنراتورهای استخراج کننده رمزارز صادر نخواهد شد و سوخت این دیزل ژنراتورها از بازار آزاد تهیه می شود.وی ادامه داد: تمامی ادوات کشاورزی پلاک گذاری شده اند و از طریق سامانه صدف سوخت مورد نیازشان را دریافت می‌کنند.مسعودی گفت: 40 درصد از سوخت استان توسط 14 جایگاه مستقر در اتوبان قزوین به سمت کرج مصرف می شود و خودروهای استان های تهران و البرز از سوخت این جایگاه ها استفاده می کنند و باید سوخت مورد نیاز این جایگاه ها به صورت دائم و لحظه ای تامین می شود. 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر