/
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
سنگدوینی در گفتگو با دانشجو:

توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی مشکل ذخایر ارزی کشور را برطرف می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی می‌تواند مشکل ذخایر ارزی کشور را تا حد قابل توجهی حل و فصل ‌می‌کند.
کد خبر : ۴۹۹۹۴

 به گزارش نبض نفت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ، رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  درباره عزم دولت سیزدهم مبنی بر توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی اظهارکرد: درحال حاضر با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا ارتباطات خوبی را برقرار کردیم و اخیرا نیز در این کشور، اقدام به تاسیس پالایشگاه فراسرزمینی کرده‌ایم.وی افزود: برخی از پالایشگاه‌های کشورهای آمریکای لاتین، همچنان ظرفیتشان تکمیل نشده است و باتوجه خدمات فنی و مهندسی کشور ما و مهندسان زبده‌ای که حوزه صنعت نفت در اختیار داریم، می‌توانیم علاوه بر تکمیل ظرفیت پالایشگاه‌های این کشورها، سهامدار آن‌ها نیز بشویم و از مزایای اقتصادی و آن بهره‌مند شویم.

سنگدوینی با بیان اینکه توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی می‌تواند علاوه بر رفع نیاز کشورهای هدف، باعث ارزآوری برای کشور شود، ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات حال حاضر کشور، موضوع ذخایر ارزی است. اگر ما به دنبال کاهش نرخ ارز و جلوگیری از نوسانات آن هستیم، باید به سمت افزایش ذخایر ارزی و توسعه ذخایر طلا حرکت کنیم. بهترین و راحت ترین مسیر برای این مسئله نیز، توسعه ارتباطات با کشورهای آمریکای لاتین است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم پالایشگاه‌ها در حوزه شمال کشور، خاطرنشان کرد: درحال حاضر بیشتر فرآورده‌های نفتی مانند بنزین و گازوئیل در جنوب کشور تولید و توزیع می‌شود؛ درحالی که در حوزه شمال نیز به این مسئله نیاز داریم. به طور کلی توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی می‌تواند مشکل ذخایر ارزی کشور را تا حد قابل توجهی حل و فصل ‌می‌کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر