/
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
وزارت نفت و هیات همراه از منطقه خارگ،

بررسی مشکلات و چالش‌های منطقه خارگ در بازدید مدیرکل HSE وزارت نفت از این منطقه عملیاتی

در بازدید مدیرکل HSE وزارت نفت و هیات همراه از منطقه خارگ، مشکلات و چالش‌های حوزه ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل در این منطقه عملیاتی مورد بررسی قرار گفت.
کد خبر : ۵۰۱۳۷
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی منطقه خارگ، مهندس انصاری مدیرکل HSE وزارت نفت به همراه آقایان شهرام احمدی، امیر غفاری، علی‌اکبر خراسانی‌زاده و بهروز ربیع‌زاده معاونان آن اداره کل در حوزه‌های ایمنی، بهداشت، محیط زیست و آتش‌نشانی از منطقه عملیاتی خارگ بازدید کردند.

این گروه در نوبت صبح روز دوشنبه 7 آذر از تاسیسات شرکت نفت فلات قاره ایران در سطح جزیره شامل چاه‌های منطقه خشکی، کلاستر‌ها، کارخانجات درود 1 و 2 و 3، ابوذر، فروزان، پروژه مدیریت پسماند کنده‌های حفاری، وضعیت پیت‌های نفتی و پساب‌های صنعتی بازدید کردند و در نوبت عصر نیز در جلسه هم‌اندیشی با حضور جانشین منطقه و مسئولین واحدهای مختلف به بحث و بررسی موضوعات HSE منطقه پرداختند.

در این جلسه مهندس ضمیری جانشین منطقه ضمن خوش‌آمدگویی و تشکر از حضور آقای انصاری و هیات همراه، حمایت مدیرکل  HSE جهت تامین اعتبار پروژه‌های زیست محیطی را خواستار شد.

سپس مهندس عباسی رئیس HSE منطقه، مهمترین چالش‌ها و مشکلات HSE منطقه و راهکارهای پیشنهادی را در 12 بخش با اهم موضوعات از قبیل نبود الزام قانونی مستند و شفاف برای به‌کارگیری کارشناسان HSE پیمانکار، فرسودگی خطوط لوله زیردریایی و بروز آلودگی‌های نفتی در دریا، پیت بزرگ نفتی، فرسودگی خطوط لوله آب و فوم در محدوده باندوال مخازن ذخیره نفت و کمبود شناور آتشخوار با قابلیت رفع آلودگی جهت سکوها و دکل‌های حفاری مطرح نموده و در مورد هرکدام بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر