/
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
با تلاش حفارمردان شرکت ملی حفاری ایران در حال اجرا است

عملیات نصب و برپایی دكل حفاری ۸۵ فتح در دمای زیر صفر ارتفاعات سبلان

حفارمردان شرکت ملی حفاری ایران، عملیات نصب و برپایی دستگاه حفاری ۸۵ فتح را در شرایط برف و کولاک و دمای زیر صفر در ارتفاعات سبلان در شهرستان مشکین شهر در استان اردبیل آغاز کردند.
کد خبر : ۵۰۲۲۹
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، سعید اکبری مدیر عملیات خشکی _ ۳ شرکت رور دوشنبه (۱۴ آذرماه ۱۴۰۱) در این باره توضیح داد: کارکنان سختکوش این شرکت که پیش‌ از این تجربه کار در شرایط سخت اقلیمی و سرمای شدید این منطقه را داشته اند ، تلاش دارند که در کوتاهترین زمان ممکن تجهیزات و متعلقات دستگاه حفاری ۸۵ را نصب و با برپایی دکل، عملیات حفاری چاه ژئوترمال را شروع کنند.
وی گفت: شرکت ملی حفاری ایران در همکاری با شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (OEID ) سه حلقه چاه زمین گرمایی (ژئوترمال) در این موقعیت تعمیر و تکمیل می کند.
 اکبری افزود: حفاری این چاه ها در اجرای قرارداد شرکت OEID با شرکت نیروگاه های مادر تخصصی برق حرارتی صورت می پذیرد. 
گفتی است : شرکت ملی حفاری ایران پیش از این در سال ۱۳۸۰ نسبت به تعمیر یک حلقه چاه اکتشافی و دو حلقه چاه تزریقی در این منطقه اقدام کرده بود که با توجه به نتایج مثبت حاصله ، متعاقب آن با انعقاد توافقنامه چهار ساله میان این شرکت و سازمان انرژی های نو از اوائل سال ۱۳۸۷ عملیات حفر و تکمیل ۱۸ حلقه چاه شامل ۱۰ حلقه توسعه ای، چهار حلقه توصیفی و چهار حلقه تزریقی در این موقعیت کوهستانی و سردسیر انجام گردید.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر