/
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اصلاح و بهینه سازی 77 واحد موتورخانه در استان چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری از اصلاح و بهینه سازی77 واحد موتورخانه در بخش خانگی، اداری و تجاری در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی در حوزه گاز طبیعی خبر داد.
کد خبر : ۵۰۲۷۲

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جهانبخش سلیمیان، مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر، افزود: بر اساس پایش دوره ای واحد بهینه سازی مصرف گاز این شرکت، از حدود714 مشترک خانگی، تجاری و اداری  مشمول طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها، 77 واحد موتورخانه بهینه سازی شده و 63 مورد نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری افزود: اجرای طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی رایگان موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری همگام و همراستا با سیاست های ابلاغی وزارت نفت است که اجرای آن در سطح استان می‌تواند علاوه بر کاهش چشمگیر گازبها و صرفه‌جویی در مصرف گاز بخش‌های خانگی و تجاری، منجر به افزایش قابلیت اطمینان، پایداری و استمرار جریان گاز در بخش‌های صنعتی و به تبع آن، حفظ هرچه بیشتر محیط زیست شود.

 وی به برنامه‌های آتی این شرکت برای اجرای اصلاح و بهینه سازی موتورخانه های مسکونی و اداری اشاره و تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود 140 موتورخانه بهینه سازی شوند که با اجرای بهینه سازی موتورخانه ها، علاوه بر کاهش هزینه گاز‌بهای مصرفی مشترکین و کمک به اقتصاد خانواده ها، باعث کاهش آلودگی هوا، ایجاد و توسعه اشتغال و حمایت از صنایع و واحدهای صنعتی در کشور خواهد شد.

سلیمیان با اشاره به رایگان بودن طرح مذکور برای مشترکین مشمول، اضافه کرد: اجرای این طرح در قالب تنظیم مشعل‌های موتور خانه، نصب رسوب‌گیر و عایق کاری تاسیسات است که پس از انجام اصلاحات توسط مجری ذی‌صلاح و تایید ناظران شرکت ملی گاز، هزینه‌ها به مجری مربوطه پرداخت می‌شود.

خاطر نشان می‌شود؛ مشترکین گاز دارای موتورخانه مرکزی و شرکت‌های مجری واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir و انتخاب گزینه طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر