/
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

پیشرفت پروژه‌های پژوهشی در شرکت ملی پخش اعلام شد

سرپرست اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نشست تخصصی با مسئولان و کارشناسان پژوهشی ضمن شرح گزارش عملکرد یکساله اداره پژوهش، روند پیشرفت پروژه‌های پژوهشی در شرکت ملی پخش را اعلام کرد.
کد خبر : ۵۰۳۶۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ایرج کلهری در این جلسه که معاون مدیرعامل و نمایندگانی از مدیریت‌های ستادی و مناطق 37گانه (به صورت ویدئو کنفزانس) حضور داشتند، تعداد پروژه‌های در حال اجرا را پنج پروژه اعلام کرد و پروژه‌های "تعیین حدود مجاز انتشار آلایندگی هیدروکربن‌ها برای خودروهای سبک گازسور" و "تولید روغن کمپرسور (سی‌ان‌جی پایه سنتزی) در مقیاس صنعتی" را جزء پروژه‌هایی نام برد که 100 درصد اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: پروژه‌ "طراحی و ساخت سیستم بازیافت ترکیبات هیدروکربنی برای جلوگیری از هدروی بخارات منتشر شده از مخازن" نیز پیشرفت 95 درصدی داشته است.

این مقام مسئول پروژه‌های دانشجویی مناطق را 44 پروژه، تعداد تفاهم‌نامه علمی- پژوهشی در سال جاری را 144 پروژه و دانش‌بنیان را چهار پروژه اعلام کرد.

سرپرست اداره پژوهش و فناوری ضمن اشاره به اینکه شبکه پژوهشی با هدف تشکیل هسته‌های تحقیقاتی و فراهم کردن زمینه‌های حضور فعال و مستمر مدیریت‌ها، واحدهای ستادی در حوزه پژوهش و فناوری با قریب به 40 عضو در قالب چهار کمیته اصلی فعالیت می‌کند، افزود: به منظور خرد جمعی و مشارکت حداکثری همکاران، جلسات کمیته‌ها به صورت مشترک برگزار می‌شود و موضوعات پژوهشی پیشنهادی از سوی مناطق و مراکز علمی آموزشی بررسی و در صورت تأیید در شورای پژوهش شرکت مصوب می‌شوند.

در این نشست، فضل‌الله اکبری معاون مدیرعامل نیز ضمن تبریک هفته پژوهش به همه پژوهشگران و کارکنان ستادی و مناطق، با ایراد سخنانی، از پژوهش به عنوان زیربنا و قوه محرکه و توسعه سازمانی نام برد و تحقیق و پژوهش در زمینه‌های مختلف و مرتبط با بهبود عملکرد و پیشبرد اهدف شرکت را در دستور کار قرار داد. 

در پایان مدیران برخی مناطق نقطه‌نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود را در این حوزه اعلام کردند و راه‌کارهای لازم در این زمینه ارائه شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر