/
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
مهندس کیوان فدایی مدیر فروش شرکت دانش بنیان همگام صنعت در گفتگو با نبض نفت خبر داد:

موفقیت همگام صنعت در بهره‌برداری از سانتریفیوژ دکانتر مستقر در پتروشیمی اروند

مهندس فدایی مدیر فروش شرکت دانش بنیان همگام صنعت از بهره‌برداری موفق سانتریفیوژ دکانتر مستقر در واحد SPVC پتروشیمی اروند بدون لحظه‌ای توقف خبر داد و گفت این سانتریفیوژ دکانتر در پایان دوره گارانتی خود با عملکردی مطلوب در حال کار کردن است.
کد خبر : ۵۰۵۰۹
تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی
مهندس کیوان فدایی مدیر فروش شرکت دانش بنیان همگام صنعت در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت با اشاره به سوابق شرکت دانش بنیان همگام صنعت گفت: شرکت همگام صنعت فعالیت خود را از سال 1386 با محوریت طراحی و ساخت تجهیزات روتاری برای صنایع نفت و پتروشیمی آغاز کرد. با توجه به اعلام نیازی که طی سال‌های اخیر از سوی صنایع پتروشیمی کشور در خصوص ساخت و ارائه خدمات جانبی سانتریفیوژ دکانتر مطرح شد یک برنامه جدید را در شرکت تعریف کردیم و با فعال کردن گروه تحقیق و توسعه شرکت، کار تحقیق را برای بومی‎سازی دانش فنی سانتریفیوژ دکانترها شروع کردیم.

مهندس فدایی افزود: طی سال‌های اخیر با طراحی و ساخت سانتریفیوژ دکانتر توانستیم تاییدیه علمی لازم را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کنیم. ما توانستیم به عنوان اولین شرکت دانش بنیان مشخصاً در زمینه طراحی و تولید سانتریفیوژ دکانترهای صنایع پتروشیمی کشور مجموز دانش بنیانی تولیدی نوع 1 را اخذ نماییم. وی افزود: ما عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس هستیم و از وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حوزه تحقیق و توسعه در طراحی و ساخت سانتریفیوژ دکانترهای صنعت پتروشیمی مجوز فناوری گرفته‌ایم.

مدیر فروش شرکت دانش بنیان همگام صنعت اعتماد و حمایت مدیران صنایع پتروشیمی کشور از شرکت های دانش بنیان را موثر دانست و گفت: طی سال‌ها اخیر به واسطه اعتمادی که از سوی مدیران صنایع پتروشیمی صورت گرفت توانستیم با صرف زمان و انجام فعالیت های تحقیقاتی ضمن پیاده سازی و استقرار مهندسی سیستم در سازمان خود دانش فنی ساخت تجهیزات سانتریفیوژ را برای صنایع نفت و پتروشیمی بومی‌سازی کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: با افتخار اعلام می‎کنیم که سانتریفیوژهای طراحی و ساخته شده ما از سال 1398 در صنعت پتروشیمی و از سال 1396 در صنعت حفاری در حال گردش است.

مدیر فروش شرکت دانش بنیان همگام صنعت به آخرین وضعیت سانتریفیوژ دکانتر واحد SPVC پتروشیمی اروند نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته و بر اساس قراردادی که با شرکت پتروشیمی اروند در خصوص ساخت سانتریفیوژ دکانتر واحد SPVC این شرکت داشتیم مراسم رونمایی از این سانتریفیوژ در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در جزیره کیش با حضور دکتر علی عسکری مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سایر مدیران ارشد این هلدینگ برگزار شد. حدود یک سال از نصب و راه‌اندازی این محصول در پتروشیمی اروند می‌گذرد و مفتخر هستیم اعلام کنیم بعد از پایان دوره گارانتی بدون لحظه‌ای توقف این سانتریفیوژ دکانتر با عملکردی مطلوب برای این واحد بهره‌برداری در حال کار کردن است. وی تصریح کرد: عملکرد این سانتریفیوژ دکانتر ضمن تایید توانمندی شرکت همگام صنعت و تحقق یکی از اهداف این شرکت دانش بنیان در ساخت یکی از بزرگ ترین و پیچیده ترین سانتریفیوژ دکانترهای مستقر در صنعت پتروشیمی کشور، بر افتخارات شرکت همگام صنعت افزوده که بطور حتم موجب افزایش همیت و اراده متخصصین این شرکت در ادامه مسیر ارائه خدمات به صنعت پتروشیمی کشور خواهد بود.

مدیر فروش شرکت دانش بنیان همگام صنعت از مدیران شرکت‌های دولتی نفت نیز خواست درکنار ارائه شعار، به صورت عملی و واقعی نیز از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند. وی در این خصوص گفت: بعد از گذشت چندین سال فعالیت در حوزه سانتریفیوژ دکانتر و با توجه به اینکه این تجهیز در واحدهای بهره‌برداری متعددی توسط این شرکت طراحی، ساخت و نصب شده و عملکرد کاملا مطلوبی نیزداشته افزود، توقع ما از مدیران وزارت نفت این است که فارغ از شعارهایی که برخی اوقات در همایش‌ها و نشست‌ها در خصوص حمایت از ساخت داخل داده می‌شود از این شعارها فاصله بگیرند و آن نمود واقعی حمایت از شرکت‌های تولیدکننده دانش بنیان را مشاهده کنیم چرا که امروز بایستی حفظ و صیانت از حیات و توسعه شرکت های دانش بنیان فعال در کشور نیز از رسالت های اصلی این نهادها باشد. وی در ادامه یکی از نمودهای اصلی این حمایت را که برعهده مدیران صنعت نفت و پتروشیمی می باشد اعتماد به شرکت های تولیدکننده دانش بنیان که سوابق و رفرنس های متعددی در حوزه ساخت این تجهیزات در صنعت نفت و پتروشیمی دارند دانست که انتظار می رود از تمایل به خارج و واردات این نوع تجهیزات فاصله گرفته و زمینه مناسب را برای توسعه این صنعت خصوصاً در طرح های در دست احداث صنعت پتروشیمی و تحقق اهداف کلان کشور در حوزه خودکفائی فراهم نمایند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر