/
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

گاز 14 سازمان در استان چهارمحال و بختیاری قطع شد

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری گفت: از آغاز طرح پایش مصرف گاز ادارات، تا کنون جریان گاز 14 سازمان در استان پس از اخطار قطع شد.
کد خبر : ۵۰۵۷۳

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جهانبخش سلیمیان مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری از پایش مصرف گاز طبیعی در 4820 دستگاه‌ اجرایی و اماکن دولتی و عمومی استان از ابتدای آذرماه  با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف خبر داد و گفت: مطابق بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری، تمام ادارات، سازمان‌ها، موسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح و استانداری‌ها مکلف به رعایت الگوی مصرف انرژی و دمای رفاه هستند.

به گفته سلیمیان دمای رفاه تعیین شده ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در صورت مشاهده و رعایت نکردن موارد مندرج در بخش‌نامه، اخطاریه برای اماکن زیر پوشش صادر خواهد شد که بر این اساس، تاکنون به 48 سازمان یا اداره اخطار قطع به‌ منظور کاهش مصرف و تنظیم دمای رفاه در ساختمان داده شده است.

وی در پایان، با بیان این‌که گاز14 سازمان در پی اخطارهای صادرشده و به دلیل رعایت نکردن بخش‌نامه‌های ابلاغی درباره مصرف بهینه گاز و تنظیم دمای اداره با دمای رفاه، قطع شده، از تمامی اداره‌ها، سازمان‌ها و مراکز دولتی و عمومی خواست تا با روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغاز کار و خاموش کردن آن‌ها یک ساعت پیش از پایان کار، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل برای ساختمان‌هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند؛ همچنین انجام معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدام‌های لازم برای افزایش بازدهی وسایل گازسوز مانند نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه‌ها، نسبت به صرفه‌جویی در مصرف گاز اهتمام ورزند.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: وصل مجدد جریان گاز مشترکان متخلف پس از اخذ تعهد از نماینده تام الاختیار مشترک مبنی بر رعایت قوانین و عدم استفاده از وسائل گرمایشی غیر استاندارد انجام خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر