/
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد اعلام کرد:

انجام 46 درصد طرح‌های پژوهشی با رویکرد زیست محیطی

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با تاکید بر اجرای پروژه های زیست محیطی در این پالایشگاه تصریح کرد: حدود 46 درصد از پروژه های پژوهشی این شرکت با رویکرد زیست محیطی انجام شده است.
کد خبر : ۵۰۵۷۶

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران در سفر یک روزه به شهرستان سرخس، از منطقه عملیاتی خانگیران و پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد بازدید و اقدامات این مجتمع گازی در راستای پایداری تولید گاز طبیعی و اجرای پروژه های زیست محیطی را مورد بررسی قرار دادند.

یحیی فیضی مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهیدهاشمی نژاد در این بازدید با اشاره به نقش این مجتمع گازی در تولید انرژی در حوزه شمال و شمال شرق کشور گفت: با همت و تلاش شبانه روزی تمامی کارکنان در این خطه مرزی، پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد هم اکنون در آستانه فصل زمستان در آمادگی قرار داشته و تولید مستمر و پایدار گاز ادامه دارد.

وی افزود: تاسیسات ذخیره سازی گاز طبیعی (شوریجه) واقع در منطقه عملیاتی خانگیران به عنوان بزرگترین مجتمع ذخیره سازی خاورمیانه و پشتیبان تولید از جایگاه مهمی در خطه شمال و شمال شرق کشور برخوردار است.

فیضی در ادامه با تاکید بر اجرای پروژه های زیست محیطی در این پالایشگاه تصریح کرد: در راستای نیل به اهداف برنامه ریزی شده، نقشه استراتژی زیست محیطی تعریف شده که از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار در حوزه محیط زیست می توان به اجرای طرح بازیابی کاهش گازهای ارسالی به مشعل، پروژه تغلیظ گاز اسیدی، کاهش مصرف کاغذ و جلوگیری از قطع درختان، بازچرخانی آب و بازیابی پساب های صنعتی، پیشگیری از آلودگی آب های زیر زمینی، توسعه فضای سبز، همکاری با شرکت های داخلی جهت ارتقاء کیفیت کاتالیست های واحدهای عملیاتی اشاره کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در همین راستا حدود 46 درصد از پروژه های پژوهشی این شرکت با رویکرد زیست محیطی انجام شده است.

همچنین در پایان این نشست، مدیران و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور و خراسان رضوی و مدیر HSE شرکت ملی گاز ایران از روند تولید در واحدهای عملیاتی و اجرای پروژه های زیست محیطی شرکت بازدید و اقدامات پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در این خصوص را مثبت و موثر عنوان و بر پیشتازی این مجتمع گازی در حفظ محیط زیست تاکید کردند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر